شماره ۱۶۴۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
چطور به استقبال بهار برويم؟

زینب ‌شرع‌الاسلام| چند خط بیشتر از تقویم سال 97 باقی نمانده، در خیابان که قدم می‌زنی، اگر خوب دقت کنی، صدای بهار را حتما  می‌شنوی. اما چطور به استقبال بهار برويم؟ این سوالی  است که امروز می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. «شهروند» پنج پیشنهاد برای ورود به سال 98 دارد.

مرور پيشرفت‌ها

 مرور پيشرفت‌هايي كه در زمينه‌هاي مختلف (كاري، تحصيلي، اخلاقي و....) در‌ سال گذشته داشتيد، انگیزه‌ای برای شروع ‌سال جدید خواهد بود و حس ارزشمندي را در شما افزايش مي‌دهد. با خود مهربان باشيد به خاطر درس‌ها و تجربه‌هايي كه در ‌سال گذشته كسب كرده‌ايد، به خود افتخار كنيد و تلاش كنيد براي افزايش كيفيت زندگي‌تان از تجارب و آموخته‌هاي گذشته‌تان استفاده كنيد.

فرصتي براي تغيير

تغيير، قانون طبيعت است، ما هم جزیي از طبيعت هستيم  و توانایی ايجاد تغییر و تحول در وجودمان نهاده شده است.  اگر در زندگی خود هيچ تغييري ايجاد نكنيم، به مرور  زمان دچار یکنواختی مي‌شويم و فرصت پيشرفت‌هاي بيشتر را از دست مي‌دهيم. آغاز شکوفایی و بهار طبیعت يكي از بهترین زمان‌ها براي شروع تغييرات است. تصميم بگيريد در ‌سال جديد سه عادت خوب را به عادات‌تان اضافه و سه عادت مخرب را از عادات‌تان حذف كنيد.

یک پایان باز
 
كارهاي نيمه‌تمام، انرژي زيادي را از ما مي‌گيرند. فهرستی  از كارهاي نيمه‌تمام‌تان را بنويسيد و تکلیف هر کدام را معلوم کنید، مثلا خيلي از  كارها را كلا بايد خط زد، بعضي‌ها را همين آخر سالي با کمی همت مي‌شود به اتمام رساند، بعضي‌ها را نیز در تعطيلات عيد مي‌شود انجام داد. خلاصه اين‌كه تكليف پرونده‌هاي باز ذهني خود را مشخص كنيد و براي رسيدن به اهداف و كار‌هايتان برنامه‌ريزي كنيد .

فرصتي براي مطالعه

نوروز بهترین زمان برای مطالعه است. خيلي از كتاب‌هايي كه در طول‌ سال تهيه كرده‌ايم و هنوز فرصت نكرده‌ايم مطالعه كنيم، همچنین خيلي كتاب‌هايي كه تا نيمه خوانده‌ايم را مي‌توانيم در تعطيلات نوروز مطالعه كنيم. می‌توانیم از کتاب‌های صوتی نیز در حین سفر بهره ببریم و اگر در سفر هستيم، در مسير مي‌توانيم با مطالعه كتاب وقت‌مان را مفیدتر و تاثیرگذار‌تر بگذرانیم.

یک دورهمی نوستالژی

هنگام تحويل ‌سال كنار هفت‌سين بنشینید. در آن لحظات براي هم دعا کنید. اگر اشتباهی کرده‌اید، اگر دلخوري بين شما و يكي از اعضاي خانواده به وجود آمده، از یکدیگر عذرخواهي كنيد و با محبت به يكديگر لحظات شاد را خلق کنید. سعی کنید قلب‌تان را پاک کنید و به یکدیگر قول بدهید تا مشکلات را حل کنید. باور داشته باشيد كه هيچ‌وقت براي بهتر شدن دير نيست و با خود عهد كنيد كه ‌سال خوب و موفقی برای خود بسازيد.


تعداد بازدید :  199