شماره ۱۶۴۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ فروردين
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# حق_الناس # گزارش_به_مردم # روز_پدر # محیط‌زیست

وزیر جوان کابینه با استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی ارتباط بسیار نزدیکی با مردم برقرار کرده و همواره درباره مهمترین اتفاقات وزارت تحت مدیریتش به مردم گزارش می‌دهد. توییت‌های او با هشتگ گزارش به مردم و حق‌الناس همواره به شکلی ویژه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. آذری‌جهرمی در تازه‌ترین توییت خود نوشته است: «گفته بودیم از حق‌الناس کوتاه نمی‌آییم. مخصوصا زمانی که برخی چشم طمع به جیب مردم داشته باشند. با ابلاغ جدید سازمان تنظیم مقررات، از این پس برای سیم‌کارت‌های جدید، سرویس ارزش افزوده غیرفعال است، مگر این‌که خود مشترک از ابتدا بخواهد. برای حمایت از مردم و کسب‌وکارهای حلال این حوزه.»

-در روز پدر این هشتگ به ترند اول توییتر در ایران تبدیل شد. طبق عادت همیشگی کاربران با انتشار عکسی از پدران خود این روز را تبریک گفتند. اما مطالب منتشرشده در روز پدر در توییتر حال‌وهوای خاصی داشت. به این توییت‌ها توجه کنید:  
-روز پدر بر کمرهای شکسته زیر فشار تورم و گرانی، بر مردانی که نخوردن و نپوشیدن و نخریدن تا شما بخورید و بپوشید و بخرید مبارک.
-کدوماتون باباهاتون مثل من اکانت توییتر و اینستاگرام نداره که بتونید برای تبریک گفتن تگش کنید؟
-تو روز پدر به حق امام علی و لطف خدا دعا کنیم تو این کشور ثروتمندمون هیچ پدری شرمنده زن و بچه‌اش نباشه.
-روز پدر را به اختلاسگرانی که پدر مردم را درآوردن هم تبریک بگیم.
-امسال رو به خاطر بدبختی‌‍‌های اقتصادی که داشتیم باید جور دیگه‌ای به باباهامون تبریک بگیم.
-روز پدر رو به اون مادرانی که بعد از فوت همسر برای بچه‌هاشون پدر هم بودن تبریک می‌گم.

تلاش بسیاری از کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی در حاشیه داغ‌شدن هشتگ‌های مربوط به ‌سال جدید و عید نوروزی برای فرهنگ‌سازی قابل تقدیر است. بسیاری از کاربران کمپین‌های مردمی برای حفاظت از محیط‌زیست راه انداختند. با توجه به آمارهای نگران و ناراحت‌کننده ارایه‌شده درباره تلفات جاده‌ای مربوط به سوانح رانندگی خیلی‌ها درحال فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت اصول رانندگی هنگام مسافرت‌ها هستند. اما توصیه‌های نوروزی چند کاربر هم به شکلی ویژه در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. این توییت‌ها را بخوانید تا ببینید چقدر هوشمندانه می‌شود از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی و نقد برخی رفتارها استفاده کرد:  
- گردشگران نوروزی محترم! مزرعه‌ای که می‌بینید مزرعه کلزا هست که کشاورزان ماه‌ها روش زحمت کشیدن. خیلیامون به جز زمینمون منبع درآمد دیگه‌ای نداریم. لطفا برای عکاسی وارد این زمین‌ها نشید و دست رنج ما رو برای گرفتن عکس یادگاری لگدمال نکنید. هر گونه تلاش برای نشر این مطلب کمکی است به قشر کشاورز!
-خیلی خوبه میاید مسافرت! اما هر جایی که رفتید کاری نکنید که عشق و حال و تفریح شما باعث سلب آسایش افراد ساکن منطقه‌ای که میرید بشه!
- محیط‌زیست و سواحل و جنگل‌هایی که از الان منتظر زباله‌های ما هستن تا چهره‌شون کثیف بشه رو با یک رفتار درست غافلگیر نکنیم؟ مثل خونمون تمیز نگهشون داریم.


تعداد بازدید :  164