شماره ۱۶۵۱ | ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# 98_سال_فرصتها خنجر_اروپایی # المیرا_شریفی_مقدم #فردوسی_پور#پرویز#پرستویی # آق_قلا #سیل_مازندران_و_گلستان # تنفس_جنگل

سخنرانی بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا (ع) بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی و صدالبته سطح جامعه داشت. یکی از کلیدواژه های این صحبت ها واکنش رهبری به اظهارات اخیر برخی مسئولان در رابطه با مشکلات و تهدیدهای پیش روی کشور در سال98 بود.  رهبر انقلاب در این رابطه گفته اند:«برخی اظهارنظر کرده‌اند که این سال، سال تهدیدهاست. بنده مطلقا این را قبول ندارم. من معتقدم سال98 به توفیق الهی سال فرصت‌هاست.سال امکانات و سال گشایش است. هم چنین اظهارات رهبری در رابطه با خروج اروپایی ها از برجام و هم چنین توطئه و خیانت و بدعهدی آنها باعث داغ شدن هشتگ خنجر اروپایی شد. به دنبال این صحبت بسیار مهم خیلی زود این دو هشتگ به ترند اول توییتر در ایران تبدیل شد. چند توییت منتخب در همین رابطه را در زیر می خوانید:
نباید از تحریم بنالیم، از تحریم کنندگان آمریکایی و اروپایی هم نمی‌شود انتظار داشت. باید طرح های مقابله با تحریم را به صورت جدی با اتکا به نیروهای داخلی و رونق تولید ملی در سال فرصت ها دنبال کنیم.وقتی علم و نیرو داریم، هیچ راهی نیست که تهدیدها را برای خودمان تبدیل به فرصت کنیم.صحبت های کامل و مهم رهبری نشون داد که برای مشکلات راه حل های بسیار مناسب و خوبی وجود داره! مدیریتمون غلطه!
همونی که رهبر گفت: از اروپایی ها توقع خیانت باید داشت نه توقع همکاری!

داستان‌ها و حواشی مربوط  به حذف عادل فردوسی‌پور از برنامه نود هم‌چنان ادامه دارد. چند روز قبل پرویز پرستویی در پستی اینستاگرامی از ورزشکاران و هنرمندان خواست در حمایت از عادل و انتقاد به سیاست‌های رسانه ملی دیگر به برنامه‌های تلویزیونی نروند! منتهی این اتفاق رخ نداد... المیرا شریفی مقدم گوینده مشهور شبکه خبر هم  که فعالیت زیادی در توییتر دارد، به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت:«در حالی که پرویز پرستویی از هنرمندان و ورزشکاران خواسته بود اصلا در برنامه‌ها شرکت نکنند!!! تمام شبکه‌ها پر از مهمان شد. سعدی هم بعد از چند قرن نه دعوت شبکه خبر رو لبیک گفت و مهمان نوروزی شد» او سپس در توییت دیگری نوشت:«تازه آقای استیلی هم مهمان بود و عقاب آسیا عابدزاده رو هم با خودش آورد»
این توییت‌ها البته باعث شد بسیاری از منتقدان عملکرد صدا و سیما و طرفداران عادل حسابی از خجالت شریفی مقدم با کامنت‌های خود در بیایند و القابی تند به او نسبت بدهند.
به هر حال توییت‌های این گوینده خبر از جنجالی ترین توییت‌های منتشر شده در روز گذشته بود.

سیل شدید شهر آق قلا و چند شهر دیگر استان گلستان را به زیر آب برد و مردم در شبکه‌های اجتماعی در حال درست کردن کمپین در جهت کمک به هم وطنان سیل زده هستند و انتقاداتی هم از شبکه استانی گلستان مطرح کرده اند و تاکید دارند با اینکه کمک رسانی شروع شده منتهی هنوز در برابر مشکلات کافی نیست. مثل همیشه بسیاری از مردم به بهانه این بلای طبیعی و وضعیت بدی که که برای مردم این مناطق سیل زده ایجاد شده با نگاهی دیگر به اظهار نظر درباره این حادثه پرداختند:
یکی از خطرات بعد از سیل همیشه بیرون آومدن مارهاست. هوا گرم تر بشه این موضوع جدی تر و خطرناک تر میشه. این مارها هم از چوب و نی هایی بیرون اومدن که نزدیک بیمارستان پیامبر اعظم آق قلا دپو شده بودن!تصاویر روستا و شهرهای سیل زده رو می بینم یاد ونیز می افتم؛ اما این کجا و آن کجا! برای مردم گرفتار شده در سیل نگرانیم

یاشار سلطانی روزنامه نگار در توییتر خود نوشت:«یکی از دلایل سیل‌های ویرانگر اخیر در شهرهای شمالی، نابودی روزانه  123 هکتار از جنگل‌هاست. سال 95 دولت لایحه تنفس جنگل را به مجلس برد و خواستار توقف برداشت از جنگل شد» او سپس انتشار نامه های برخی مسئولان استان گلستان در مخالفت با این طرح در همان زمان انتقاداتی را نسبت به چنین مساله‌ای مطرح کرد. جالب اینجاست که بسیاری دیگر از مردم هم با وجود ابراز همدردی با مردم سیل زده در حال داغ کردن هشتگ تنفس جنگل هستند. توییت‌های انتقادی زیادی در برابر مسئولانی که با تنفس جنگل به هر دلیلی مخالفت کرده بودند منتشر می شود.
-بالاخره کی میخوایم بر سر حفاظت از منابع محیط زیستی با هم متحد بشیم؟
-این سیل می تونه تو مازندران و گیلان که درصد خراب کردن جنگل و محیط زیست برای شهرک و ویلا سازی بیشتره هم با شکل بدتری تکرار بشه
این سیل ناراحت کننده می تونه یکی از صدها پیامد تلخ جنگل خاری و تخریب محیط زیست باشه
این سیل نشون داد اگر جلوی خراب کردن جنگل رو نگیریم یه روز اتفاق تلخ تری می افته
چرا ما مردم که محور اصلی باید باشیم، زورمون به این آدمایی که اختلاس می کنن، زمین خواری و جنگل خواری می کنن نمیرسه؟ چرا نمی تونیم جلوی این فسادها رو بگیریم؟


تعداد بازدید :  164