شماره ۱۶۵۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين
صفحه را ببند
تریبون

منجی یهودیان در جدل ظریف و پمپئو
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز جمعه، به ادعای اخیر مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود که دونالد ترامپ را فرستاده خدا برای نجات اسرائیلی‌ها خوانده بود، پاسخ داد.ظریف در واکنش به اظهارات آقای پمپئو در توییتر نوشت که برخی به قصد گسترش «ایران‌هراسی»، دست به تحریف تورات می‌زنند. تورات کتاب مقدس یهودیان و یک متن مذهبی است.وزیر خارجه ایران به استناد به این متن نوشته که بر اساس تورات، یک پادشاه ایرانی، یهودیان را از بردگی و یک پادشاه نیز یهودیان را از نسل‌کشی نجات داده است.ریشه توطئه نسل‌کشی در نگب [منطقه‌ای بیابانی در جنوب اسرائیل] بود و نه ایران.پادشاه ایران تنها خارجی است که مسیح [منجی] خوانده شده است.

ماهاتیر محمد: اسرائیل دولت دزدان است
نخست وزیر مالزی اسرائیل را«دولت دزدان» خوانده و گفت، نمی‌توان زمین‌های دیگران را تصاحب کرد و در آن دولت تشکیل داد و این کار دزدان است. ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی طی سفر به اسلام آباد در اظهاراتی تند علیه رژیم صهیونیستی که از شبکه های تلویزیونی پاکستان پخش شد، گفت: اسرائیل به قوانین بین‌المللی پایبند نیست و به فعالیت‌های اشغالگرانه و شهرک‌سازی در زمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.وی افزود: ما علیه یهودی‌ها نیستیم اما نمی‌توانیم اسرائیل را به دلیل اشغال اراضی فلسطینی به رسمیت بشناسیم.

ثبت اطلاعات بیش از ۵۰ هزار محکوم و مجرم سابقه دار در بانک ژنتیک
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح اقدامات بانک اطلاعات هویت ژنتیک گفت: این بانک فعال است و بیش از ۵۰ هزار مورد از اطلاعات محکومان و مجرمان سابقه دار اخذ و وارد بانک اطلاعات شده است.وی با تشریح عملکرد پزشکی قانونی کشور در یکسال گذشته بیشترین مورد شکایت در قصور پزشکی را در حوزه جراحی زنان و زایمان اعلام کرد.


تعداد بازدید :  142