شماره ۱۶۶۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين
صفحه را ببند
کمیل‌ نظافتی، روحانی داوطلب جمعیت‌ تعطیلات نوروزی خود را چگونه گذراند؟
«کمیل» اهل نمایش نیست

شهروند| «کمیل نظافتی» روحانی‌‌ جوانی است که این روزها در فضای ‌مجازی به دلیل فعالیت‌های متفاوت در حمایت از حقوق حیوانات و طبیعت به یک چهره‌ سرشناس تبدیل شده است؛ طلبه‌ای که به خاطر جثه کوچک‌‌ معروف شده است به طلبه «٤٠ کیلویی». اما ماجرای کمیل را تنها نباید در فضای‌ مجازی و پست‌های او دنبال کرد؛ کمیل را باید در فضای حقیقی و در همین کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر شناخت مثلا رفتن به بیمارستان شهیدبهشتی شهرستان ‌بابل دقیقا همان بیمارستانی که او تکه‌ای از بدن خود را اهدا کرد. بله اصلا بگذارید ماجرا را بدون وصف و توصیف اضافی تعریف کنم: کمیل نظافتی کلیه خود را به یک کودک هشت‌ساله اهدا کرد و از آنجا که خانواده شخص پذیرنده وضع مالی خوبی نداشت، خودروی خود را هم برای تامین هزینه عمل پیوند فروخت. پس دوباره می‌نویسیم نامش «کمیل نظافتی» است؛ بزرگ‌شده آمل. این تعریف شاید بهترین گواه باشد برای آن دسته از افرادی که حضور این روحانی جوان را در سیل اخیر یک نمایش نوعدوستانه تلقی می‌کنند. او از داوطلبانی است که از زلزله بم به عضویت جمعیت هلال‌ احمر درآمد و ‏فعالیت داوطلبانه خود را انجام داد. علاوه بر این، او در طول سال‌های اخیر به صورت خودجوش ‏فعالیت‌های مختلفی را انجام داد که حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ ازجمله آنها فعالیت در حوزه ‏محیط زیست و همراهی با کمپین نذر آب جمعیت هلال ‌احمر است‎.‎‏ نظافتی برای رسیدگی به نیازمندان و ‏بیماران اغلب به استان‌های مختلف سفر می‌کند. او با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کمک‌های مردمی ‏را برای فعالیت‌های خیرخواهانه جمع می‌کند‎.‎ در سیل‌اخیر نیز او 14 روز در استان سیل‌زده گلستان و لرستان سپری کرد. «شهروند» گفت‌وگوی کوتاهی با این روحانی جوان داشته است که با هم می‌خوانیم.
 در مورد استان گلستان صحبت کنیم بازدیدی از این استان داشتید، وضعیت این استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استان گلستان از نخستین مناطقی در کشور بود که درگیر سیل شد؛ الحمدلله کمک‌های مردمی خیلی سریع وارد منطقه شد و مسئولان و نهادهای مربوطه نیز هم به‌سرعت فعالیت خود را آغاز کردند، پایگاه امدادی ما در آق‌قلا و گمیشان به‌سرعت راه‌اندازی شد و نیروی ‌عملیاتی جمعیت ‌هلال احمر وارد عمل شدند، ما در دو انبار مخصوص یکی سالن ورزشی جمعیت‌ هلال‌احمر و یکی سالن ورزشی آموزش‌وپرورش بسته‌بندی مواد غذایی و بهداشتی را دنبال کردیم.
 در حال حاضر هم در استان لرستان هستید، وضعیت این استان چگونه است؟
بله؛ من در پی درخواست ریاست سازمان داوطلبان جمعیت ‌هلال احمر عازم استان لرستان شدم. در کنار فعالیت‌های امدادونجات، ما هم فعالیت نوعدوستانه و داوطلبانه خود را در این استان دنبال می‌کنیم. متاسفانه وضعیت در استان لرستان با توجه به بسته‌بودن مسیر‌ها و شرایط جوی خطرناک برای پرواز بالگرد در روزهای اول بغرنج بود که سعی‌مان این است بتوانیم شرایط را به حالت مساعد تغییر بدهیم. ما اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان را  به تناسب نیاز منطقه ‌بسته‌بندی و توزیع‌ می‌کنیم.
 کمیل تعطیلات نوروزی خود را چگونه در سیل سپری کرد؟
من از روز دوم سیل وارد گلستان شدم و 9 روز در این استان حاضر بودم، پس از سیل لرستان با توجه به شرایط پیش آمده در این استان، به لرستان سفر کردیم و 5 روز است که در اینجا حاضر هستم.
 در سیل اخیر شاهد همراهی و همکاری بیشتر مردم و هنرمندان با جمعیت هلال ‌احمر بودیم، دلیل این اعتماد به هلال احمر را چه می‌دانید؟
بله. در سیل هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مختلف همراه با امدادگران و داوطلبان جمعیت ‌هلال احمر حاضر شدند؛ چهره‌هایی همچون هدیه تهرانی و علی‌ضیا و بیرانوند.

 


تعداد بازدید :  481