شماره ۱۶۶۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين
صفحه را ببند
بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل در امدادرسانی به لرستان
فتحی: تقسیم پلدختر به 9 منطقه عملیاتی و بکارگیری 180 تیم عملیاتی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

شهروند | جمعیت هلال‌احمر اقدامات و  عملیات گسترده‌ای را در جهت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان از 4 تا 16 فروردین ماه انجام داده است. 46‌هزار نفر از هموطنان در ۱۰شهرستان ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم‌آباد، دورود، دوره چگینی و بروجرد استان لرستان از خدمات امدادی بهره برده‌اند. شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امدادونجات با اشاره به این خدمات امدادی گفت: «۱۴‌هزار و ۵۰۳ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.»
امداد هوایی
در این بخش با توجه به عدم‌دسترسی زمینی تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب‌دیده، تعداد ۶ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در استان مستقر شده و فرآیند انتقال محموله‌های عملیاتی و نیرو و تجهیزات را برعهده گرفتند. همچنین در همین راستا با همکاری و پشتیبانی ۱۰ فروند بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقال محموله‌های امدادی به منطقه را انجام داده‌اند که به شرح ذیل است:  
همچنین در بخش معمولان با انجام هشت سورتی پرواز اقلام امدادی مورد نیاز به ۱۰ روستای حادثه‌دیده ارسال شد. در ضمن از طریق یک راه زمینی فرعی که به صورت موقت بازگشایی شد، ۵۰۰ بسته غذایی بین روستاهای در دسترس منطقه توزیع شد. لازم به ذکر است که سه محموله جمعیت هلال‌احمر با هماهنگی‌های صورت گرفته،‌ بعد از بازگشایی فرودگاه خرم‌آباد از طریق هوایی و با هواپیما انتقال یافت.
تسهیل در امدادرسانی
به منظور تسهیل در امدادرسانی شهرستان پلدختر به 9 منطقه عملیاتی تقسیم‌بندی شده است و 180 تیم عملیاتی لرستان شامل یک‌هزار امدادگر و نجاتگر مشغول خدمت‌رسانی هستند.
استان‌های معین و تیم‌های عملیاتی
با توجه به وسعت منطقه عملیاتی و عدم راه دسترسی به آن مناطق با فراخوان ۴۰ تیم‌ عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر استان‌های کردستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، قم، زنجان و چهارمحال‌وبختیاری روند ارزیابی و امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده مهیا شد. این تیم‌ها مجهز به تلفن‌های ماهواره‌ای بودند تا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه بتوانند وضع ارتباطی و اطلاعاتی خود را با مرکز استان و سازمان امدادونجات حفظ کنند. همچنین از ظرفیت نیروهای جوان و داوطلب جمعیت هلال‌احمر نیز برای بسته‌بندی اقلام غذایی و رفاهی در استان استفاده شده است.
از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر برای برقراری ارتباط در مناطق سیل‌زده استقرار یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و برقراری ارتباط به وسیله ماهواره بود. فتحی به برپایی اردوگاه‌های اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود اشاره کرد و گفت: «همچنین برای امدادرسانی بهتر به هموطنان سیل‌زده انبارهای امدادی استان و شعب از تجهیزات و تغذیه اضطراری تقویت شدند.
اقلام امدادی توزیع‌شده
آمار و ارقام مربوط به اقلام توزیع‌شده در مناطق سیل‌زده لرستان نشان‌دهنده حضور گسترده نیروها و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر است. از 4 تا 16 فروردین ماه، ۴‌هزار و ۱۶۲ دستگاه چادر، ۷‌هزار و ۸۵۰ تخته پتو،  ۳‌هزار و ۵۲۱ تخته موکت، ۵‌هزار و ۶۶۳ بسته غذایی، ۵‌هزار و ۳۴۵ کیلوگرم نایلون، یک‌هزار و ۱۹۸ شعله والور، ۴۴‌هزار و ۵۵۰ قرص نان، ۲۷‌هزار و ۷۳۳ بطری آب‌معدنی، ۱۱‌هزار و ۴۹۳ قوطی کنسرو و ۷۵۷ ست ظروف در میان متاثران سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.


تعداد بازدید :  100