شماره ۱۶۶۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين
صفحه را ببند
توضیحات روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر درباره فروش چادرهای امدادی در سایت دیوار
اقلام امدادی هلال‌احمر غیرقابل فروش است

در دو سه‌روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شد از فروش چادر و بعضی دیگر از اقلام امدادی روی سایت دیوار. دست‌اندرکاران سایت بعد از مشاهده چنین کاری، اقدام به حذف این آگهی‌های فروش کردند. در همین زمینه روز گذشته روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر هم با ارایه توضیحاتی به این موضوع واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در توضیحات روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آمده است:   
ضمن تشکر از رسانه‌ها و شهروندان برای حساسیت نسبت به فروش چادرهای هلال‌احمر و برخی اقلام امدادی به اطلاع می‌رساند جمعیت هلال‌احمر در بحران‌ها و حوادث این اقلام را براساس تعداد خانوارهای آسیب‌دیده به صورت رایگان توزیع می‌کند و این چادرها نیز همانند سایر اقلام امدادی و زیستی هلال‌احمر غیرقابل فروش است.
البته در برخی نقاط و شرایط خاص (مثل حوادث بزرگ نظیر زلزله کرمانشاه، بم و...) بنا به دلایل متعدد، عدم امنیت و هرج‌ومرج در منطقه و درخواست‌های فراوان ممکن است اینگونه اقلام بعضا بیشتر از نیاز توزیع شود. در هرحال و به هر دلیلی ممکن است هموطنان دریافت‌کننده این اقلام نسبت به فروش سهمیه خود اقدام کنند. این اتفاق اگرچه از نظر ما مطلوب نیست، اما روش مشخصی برای نظارت و کنترل آن نیز وجود ندارد. جمعیت هلال‌احمر امیدوار است هموطنان دریافت‌کننده اقلام طبق شرایط و دستورالعمل‌ها و رعایت ملاحظات اخلاقی-اجتماعی از آنها برای خود و خانواده‌شان استفاده کنند و درصورت عدم نیاز آنها را به رایگان در اختیار سایر خانواده‌های نیازمند قرار دهند. همچنین از هموطنان ساکن مناطق بحران‌زده درخواست می‌شود درصورت عدم نیاز به این امکانات از دریافت آنها خودداری کنند تا به دست سایر نیازمندان برسد.
روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر همچنین از سایت دیوار و فروشگاه‌های اینترنتی که به صورت خودجوش برای کنترل این موضوع اقدام مقتضی کردند، کمال تشکر را دارد.

 


تعداد بازدید :  204