شماره ۱۶۶۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين
صفحه را ببند
تراکتور تختِ‌گاز جلو می‌رود؛ 5 بازی صفر گل خورد‌ه و 9 بازی بدون باخت
انقلاب بلژیکی در تبریز

شهروند| حالا بهترین فرصت برای هواداران پرشور تراکتورسازی تبریز است که بالاخره با شکسته‌شدن طلسم 50ساله، بتوانند قهرمانی در فوتبال ایران را جشن بگیرند. این تیم با ولخرجی‌های هنگفت مالک ثروتمند خود تبدیل به یک غول ترسناک در لیگ برتر شده و درحال جا‌به‌جاکردن رکوردهای مختلف است. جالب است بدانید که با حضور پرسپولیس و سپاهان و حتی استقلال و پدیده در کورس قهرمانی، خیلی‌ها بر این باور هستند که سرخ‌های تبریز به‌عنوان قهرمانی خواهند رسید. به دلایلی که در این گزارش جزییات آن را بررسی خواهیم کرد.
فروزان در آستانه رکورد تاریخی
محسن فروزان با بسته نگه‌داشتن دروازه خود در بازی مقابل صنعت نفت آبادان چهاردهمین کلین شیت فصل خود را ثبت کرد، منتهی اتفاق مهمتر حمله او به رکورد سیدحسین حسینی درباره رکورد بیشترین دقایق بسته نگه‌داشتن دروازه است. او 647دقیقه است که در بازی‌های لیگ برتر گل نخورده و اگر در سه بازی آینده در برابر تیم‌های سپیدرود، پیکان و ذوب‌آهن گلی دریافت نکند، رکورد 847دقیقه‌ای سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال تهران را خواهد شکست. با این آمار می‌توان گفت که کین شیت‌های فروزان نقش بسیار زیادی در موفقیت‌های اخیر تراکتورسازی داشته است.
بهترین خط حمله لیگ
با تساوی بدون گل بدموقع سپاهان مقابل نساجی مازندران و تک‌گل سه امتیازی ساسان انصاری مقابل صنعت نفت آبادان، تراکتورسازی رکورد بهترین خط حمله لیگ برتر را هم به خود اختصاص داده است و با 37 گل بیشترین گل را به ثمر رسانده است. نکته قابل تأمل اینجاست که در هفته بیست‌وپنجم سپاهان با استقلال بازی دارد و تراکتور در رشت باید به تیم قعر جدولی سپیدرود برود. به این ترتیب آنها می‌توانند تفاضل گل خود را هم در بازی هفته بعد به خاطر کار راحت‌تری که در پیش دارند، بهتر کنند. تراکتورسازی چهارمین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و تاکنون در بازی‌های مختلف 15 گل دریافت کرده که بیشتر این گل‌ها در هفته‌های سیاه و نه‌چندان خوب نیم‌فصل اول از حریفان دریافت شده است. در هفته‌های اخیر، آمار دفاعی تراکتور خیلی بهتر شده و حریفان با راحتی نمی‌توانند که مقابل آنها گلی به ثمر برسانند.
چرا شانس قهرمانی کهکشانی‌ها زیاد است؟
تمرکز تراکتورسازی فقط روی مسابقات لیگ برتر است و آنها مثل پرسپولیس و حتی استقلال درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم نیستند. پس با استراحت بیشتری نسبت به سایر مدعیان مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند. در 6 هفته باقیمانده هم نسبت به سایر مدعیان کار راحت‌تری دارند. شاگردان جورج لیکنز در دو بازی هفته آینده باید به مصاف سپیدرود، پیکان بروند که قدرت شکست‌دادن این تیم‌ها را دارند. بازی هفته بیست‌وهفتم آنها مقابل ذوب‌آهن برگزار خواهد شد که بردن این تیم خیلی برای آنها راحت نیست. در هفته بیست‌وهشتم اما حساس‌ترین و مهمترین بازی لیگ را باید با پرسپولیس برگزار کنند. سپس با پارس‌جنوبی جم بازی می‌کنند و در هفته آخر در گرمای اهواز میهمان فولاد افشین قطبی هستند که در بازی رفت توانستند تیم مدعی تراکتور را در تبریز شکست بدهند. با توجه به این برنامه و بازی‌های سخت پیش‌روی پرسپولیس و سپاهان و استقلال، باید گفت که شانس پرشورها برای قهرمان‌شدن بیشتر هم می‌شود. البته اگر به یک‌باره دچار بحران و لغزش در بازی‌های پیش‌رو نشوند.
مشکل شماره یک؛ استرس
تراکتورسازی با مالکیت محمدرضا زنوزی تنها دغدغه‌ای که ندارد، مسائل مالی و پرداخت به موقع حق و حقوق بازیکنان است. بهترین امکانات رفاهی و مسافرتی در اختیار مجموعه قرار می‌گیرد و همه چیز تقریبا برای رسیدن به یک قهرمانی تاریخی مهیاست. فقط می‌ماند رقابت فوتبالی و انتظار برای امتیاز از دست‌دادن پرسپولیس. با این حال، از نظر لیکنز تراکتورسازی یک مشکل بزرگ دیگر هم دارد که می‌تواند برایشان دردسر ایجاد کند؛ استرس! این مربی در کنفرانس خبری بعد از بازی با صنعت نفت هم به این مسأله اشاره کرده که باید استرس را از تیمش دور کند، چون در نیمه‌های دوم استرس به بازیکنان تراکتور غالب و اشتباهات فردی بیشتر می‌شود.


تعداد بازدید :  159