شماره ۱۶۶۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
دستگیری چهار دروغ‌پرداز سیل در تهران

شهروند| رئیس پلیس پایتخت در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پلیس پایتخت در ایام نوروز برگزار شد، از دستگیری چهار دروغ‌پرداز در مورد سیل خبر داد.
سردار حسین رحیمی گفت: «حادثه سیل که کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داد، در تهران نیز پیامدهایی داشت، البته با حضور و اقدام به‌موقع پلیس و دیگر  دستگاه‌ها از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری شد. طی این مدت پلیس اقدام به انسداد برخی معابر و تخلیه برخی اماکن نظیر رستوران‌های اطراف روددره‌ها و ...
کرد.»
تمامی مسئولان در زمینه سیل اعم از مسئولان دولتی و نیروهای مسلح اقدامات و زحمات زیادی داشتند، اما متاسفانه برخی به شکل ناجوانمردانه اقدام به تخریب این افراد کردند، برخی نیز  اقدام به دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در مورد سیل کرده بودند که با هماهنگی پلیس فتا چهار نفر از این افراد در تهران شناسایی و دستگیر شدند.
ماجرای تماس تلفنی فرهاد مجیدی
 با سردار رحیمی
رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ماجرای فرهاد مجیدی و شایعاتی که در این خصوص مطرح شد، گفت:  «تخلف فرهاد مجیدی سرعت غیرمجاز بود و ایشان در بزرگراهی که باید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کردند، با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت درحال رانندگی بودند که مامور ما بدون آن‌که اطلاع داشته باشد چه کسی پشت فرمان است، آن خودرو را به دلیل سرعت غیرمجاز متوقف کرد.»
رحیمی با بیان این‌که گرفتن فیلم از مامور درحال انجام وظیفه و انتشار آن در فضای مجازی نیز تخلف دیگری بود که مجیدی مرتکب شد، گفت: «خودروی این فرد ۱۰ تا ۱۲ روز در پارکینگ بود و با توجه به این‌که متعلق به شخص دیگری بود، صاحب خودرو با حضور در پارکینگ نسبت به رفع توقیف خودرو اقدام کرد.»
رئیس پلیس پایتخت درباره این‌که گفته می‌شود فرهاد مجیدی با وی تماس گرفته یا این‌که با پسرش آشنایی داشته است، اظهار کرد: «بنده تاکنون فرهاد مجیدی را ندیدم، با پسر من نیز هیچ آشنایی ندارد. این فرد روز بعد با من تماس گرفت و در همان تماس تلفنی گفتم کاری که انجام داده، کار درستی نیست و باید قانون را رعایت می‌کرد. ما همان‌طور که با آن سرباز متخلف در بزرگراه نیایش محکم برخورد کردیم، از مامور وظیفه‌شناس‌مان نیز که به وظیفه قانونی خود عمل کرده بود، تقدیر کردیم.»
کشف بیش از ۴۴۰ تن گوشت
رحیمی از کشف ۲۷۰ تن گوشت مرغ و ۱۷۵ تن گوشت قرمز خبر داد و گفت: «‌۴۳ نفر از افرادی که اقدام به ایجاد اختلال در بازار گوشت کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.» وی با تاکید بر این‌که طرح‌های پلیس در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: «در ‌سال ۹۸ طرح‌های رعد، کاشف، طاهر و دیگر طرح‌ها به جدیت ادامه خواهد داشت و ما در تامین امنیت شهروندان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.»


تعداد بازدید :  170