شماره ۱۶۶۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
با پیشنهاد رضا کیانیان صورت گرفت
اهدای یادگاری‌ها و جوایز مشایخی به موزه سینما

یادگاری‌ها و جوایز جمشید مشایخی به موزه سینما اهدا می‌شود‎.‎
نادر مشایخی فرزند جمشید مشایخی گفت: «رضا کیانیان پیشنهاد داد تا یادگاری‌ها و جوایز پدرم را به موزه ‏سینما اهدا کنیم که همه خانواده با این پیشنهاد موافق هستند و قرار است به‌زودی این کار انجام شود.»
این هنرمند همچنین گفت: «از مردم عزیز و هنردوست ایران تشکر می‌کنم که حضور پرشوری در مراسم وداع ‏با پدرم داشتند. مردم آن‌قدر مهربان هستند که حتی از شهرستان‌ها با اتوبوس آمده بودند.»
او ادامه داد: «در روز تشییع پیکر پدرم در خیابان حافظ، سه، چهار جوان آمدند و از من خواستند تا با آنها ‏عکس سلفی بگیرم و دوستانی که همراه من بودند، گفتند ایشان سوگوار است و آن جوان‌ها در پاسخ گفتند ‏تنها آقا نادر سوگوار نیست، بلکه همه ما هم در غم از دست دادن استاد بزرگ‌مان هستیم‎.»
مشایخی همچنین بیان کرد: «از آنها پرسیدم چرا تا این اندازه پدرم را دوست دارید و آنها پاسخ دادند به دلیل ‏این که جمشید مشایخی بامرام و وطن‌‌پرست بود و من وطن پرستی را از پدرم آموختم‎.»
به گزارش ایسنا او خاطرنشان کرد: «از زمانی که پدرم فوت کرد تلفن من به هیچ وجه خاموش نبود. دایم تماس ‏می‌گرفتند و تسلیت می‌گفتند. تشکر می‌کنم از حضور بسیار گسترده مردم در مراسم تدفین پدرم و همچنین ‏از ارگان‌ها و نهادهای مختلف که زحمات زیادی برای هماهنگی‌ها انجام دادند. این‌که برای هنرمندان ارزش قایل ‏می‌شوند و آنها را می‌بینند اتفاق بسیار خوبی است‎.»
نادر مشایخی با قدردانی از شورای شهر برای نامگذاری خیابانی به نام پدرش نیز گفت: «این نخستین بار است که ‏اسم سینماگری بر خیابانی گذاشته می‌شود که اتفاق بسیار فرخنده و دلگرم کننده‌ای است و جا دارد از ‏مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی) که این پیشنهاد را داد، تشکر کنم‎.»
مراسم ترحیم این بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون 20 فروردین ماه 16 تا 30: 17 در مسجد جامع شهرک ‏غرب برگزار می‌شود

 


تعداد بازدید :  256