شماره ۱۶۶۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
تریبون

انتخاب بین سوسنگرد و هورالعظیم شایعه است
علی‌حسن حسین‌زاده، معاون سیاسی- امنیتی استانداری خوزستان: «یکی از شایعات مهم اخیر این بود که ستاد بحران باید تصمیم بگیرد بین شهر سوسنگرد یا تأسیسات نفتی هورالعظیم یکی زیر آب برود. بعد تصاویری منتشر شد از انفجار سیل‌بند هورالعظیم. این یعنی مسیر آب به سمت هورالعظیم تغییر جهت داده شده، درحالی‌ که اصلا به این شکل نبوده است. آقای استاندار هم در این زمینه توضیحات دادند. با توجه به افزایش دبی کرخه راه‌ها و منافذی که می‌تواند این حجم از آب را در رودخانه کم کند، به صورت تخصصی توسط سازمان آب و برق شناسایی شدند. همچنین منافذی را که می‌تواند در دشت‌ها و تالاب‌ها به شکل‌های متفاوتی با همکاری مردم باز شود تا از شهرها محافظت کنیم و آب وارد شهرها نشود، شناسایی کردیم. انفجار سیل‌بند هورالعظیم هم در همین راستا بوده است.» (خبرانلاین)

سالک در کمین مناطق سیل‌زده
 محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: «در بعضی از مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان نگران گسترش بیماری سالک هستیم که در این راستا، اقدامات لازم جهت کنترل و ازبین‌بردن حشرات و جوندگان مانند استفاده از حشره‌کش‌ها و جانوران موذی، طراحی و دستورالعمل‌های لازم نیز تهیه شده است که در زمان مناسب عملیاتی خواهد شد. امیدواریم عملیات پیشگیری از بیماری سالک در مناطق سیل‌زده، مانند موفقیتی که در طی زلزله کرمانشاه به دست آمد، پیش رود.» (وبدا)

تغییرات احتمالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام
 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: «نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه آینده برگزار می‌شود. با انتصاب آیت‌الله آملی‌لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت احتمال برخی تحولات درون مجمع و دستورکار جلسات آن وجود دارد. در جلسه شنبه هم درخصوص CFT  و پالرمو بحثی وجود نخواهد داشت و با انجام تغییرات و مشخص‌شدن دستورکار، درجلسات بعدی به بحث و سپس تصمیم‌گیری گذاشته خواهد شد.» (آنا)

 


تعداد بازدید :  219