شماره ۱۶۶۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
ابراهیم میرزاپور در گفت‌و‌گو با «شهروند»:
عمویم خانه و زندگی‌اش را از دست داده است

حسین جمشیدی-شهروند| با گذشت چند روز از بارندگی‌های نوروز 98 که باعث رخ‌دادن سیلاب در چند استان شد، هنوز هم برخی از مردم نتوانستند در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان زندگی خود را به حالت عادی برگردانند. در کنار نیروهای امدادی هلال‌احمر، برخی از ورزشکاران حضور پررنگی در امدادرسانی به مردم سیل‌زده داشتند که یکی ابراهیم میرزاپور، دروازه‌بان سابق تیم‌ملی بود. میرزاپور که خودش متولد معمولان، یکی از مناطق سیل‌زده استان لرستان است، این روزها بشدت درگیر امدادرسانی به مردم این منطقه است که خیلی از آنها جزو اقوام و دوستانش به حساب می‌آیند. به همین بهانه روز گذشته دقایقی با دروازه‌بان سابق تیم‌ملی همکلام شدیم. در ادامه مشروح گفت‌وگوی «شهروند» با ابراهیم میرزاپور را می‌خوانید.
 در روزهای اخیر اخبار زیادی از حضور شما در مناطق سیل‌زده به گوش رسیده، همچنان درحال کمک به هم‌استانی‌های خود هستید؟
بله، من در لرستان هستم. زندگی مردم مختل شده و هنوز به حالت عادی بازنگشته است. کمک‌هایی که من و بقیه دوستان می‌توانیم انجام دهیم، ناچیز است و آنهایی که خانه‌شان را از دست داده‌اند، به این راحتی نمی‌توانند به روال عادی زندگی خود برگردند.
 شهرستان معمولان یکی از مناطقی بود که بیشترین آسیب را دید. گویا شما متولد همین منطقه هستید؟
بله، من در معمولان به دنیا آمدم و همین حالا هم آشنایان و دوستان زیادی در آنجا دارم. متاسفانه شرایط جاده طوری است که نمی‌شود از راه زمینی به معمولان رفت و خیلی ناراحتم. این موضوع کمک‌رسانی را به مردم این شهر سخت کرده و انتظار داریم مسئولان هر چه زودتر تدابیری بیندیشند تا جاده‌ها باز شود. آن‌طور که من اطلاع دارم آنهایی که خانه‌شان تخریب شده، در چادر زندگی می‌کنند و کسانی هم که توانستند وارد خانه‌شان شوند، باید تا مدت‌ها اثرات سیل را پاکسازی و خسارت‌ها را جبران کنند.
 از اقوام نزدیک شما کسی در جریان این حادثه آسیب‌دیده است؟
بله، عمو و پسرعموهایم در معمولان هستند و اتفاقا خانه‌شان سمت رودخانه بوده و آن‌طور که می‌دانم نیمی از خانه و زندگی‌شان از دست رفته است. آنها هم مثل سایر مردم این منطقه شرایط بدی را تجربه می‌کنند. دیروز خواستم هر طور شده به معمولان بروم، اما تمام راه‌ها بسته بود، حتی به خوزستان رفتم تا از سمت اهواز به این منطقه بروم، اما دیدم که جاده اندیمشک-اهواز هم دچار آبگرفتگی شدید شده و خیلی از خودروها نمی‌توانند در آن تردد کنند.
 البته این اتفاق فقط مربوط به لرستان نیست و استان‌های دیگر هم درگیر آن هستند.
همین‌طور است، اما در خوزستان قبل از رخ دادن سیلاب به مردم هشدار دادند که خانه خود را تخلیه کنند. حداقل افراد جان خودشان را نجات دادند و برخی وسایل ضروری را تخلیه کردند. در لرستان و گلستان متاسفانه مردم غافلگیر شدند و حتی برخی جان خود را از دست دادند. این روزها که این‌جا هستم، می‌بینم مسئولان هم تلاش خود را می‌کنند. هلال‌احمر تمام تلاش خود را برای امدادرسانی انجام داده و جا دارد از امدادگران تشکر کنیم. با این حال آن‌قدر حجم وسیعی از کشور درگیر این اتفاق شده که کار را برای همه سخت کرده است.
 در جریان حوادث اخیر ورزشکاران زیادی ازجمله شما دایما در کنار مردم بودند.
وظیفه ما بود که در چنین شرایطی کنار مردم باشیم و منتی سر کسی نداریم. با این‌که ما ورزشکاران نمی‌توانیم زندگی اولیه مردم را به آنها بازگردانیم، اما باز هم تلاش می‌کنیم در کنار نیروهای امدادی هلال‌احمر وسایلی که نیاز است را به دست مردم برسانیم. خیلی از ورزشکاران وارد این ماجرا شدند و در کنار مردم بودند، اما واقعا مردم سیل‌زده نیاز به کمک دارند. امیدوارم تدابیری اندیشیده شود تا خسارت‌هایی که سیل به زندگی مردم وارد کرده، به نوعی به آنها پرداخت شود.
 شنیدیم با هماهنگی که شما انجام دادید، باشگاه فولاد خوزستان هم کمکی به سیل‌زدگان کرده است.
بله، با هماهنگی که با افشین قطبی داشتم، قرار شد تا پایان فصل تمام پاداش‌های تیم به سیل‌زدگان اختصاص پیدا کند. ورزشکاران دیگری مثل علیرضا بیرانوند، غلامرضا محمدی، آرش میراسماعیلی و... هم در روزهای اخیر کنار مردم بودند و کمک‌های زیادی کردند.


تعداد بازدید :  468