شماره ۱۶۶۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين
صفحه را ببند
عددخبر

50 درصد کاهش پروازهای خارجی در نوروز 98

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از کاهش ۲۰‌درصدی پروازهای داخلی و ۵۰‌درصدی پروازهای خارجی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل خبر داد. مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: «در تعطیلات نوروز با توجه به شرایط اقتصادی مردم و بروز بحران سیل، با کاهش قابل توجه تعداد مسافر و پرواز روبه‌رو شدیم؛ به نحوی که تعداد پروازهای داخلی در تعطیلات‌ سال نو ۲۰‌درصد و پروازهای خارجی ۵۰‌درصد کاهش یافت.»

1.2 میلیون قطعه مرغ گوشتی در استان‌های سیل‌زده تلف شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از تلفات یک‌میلیون و 200‌هزار قطعه مرغ گوشتی در سه استان تولید‌کننده عمده گوشت مرغ ازجمله گلستان، مازندران و لرستان در اثر وقوع سیل خبر داد. برومند چهارآیین روز سه شنبه گفت:   «براساس گزارش‌های رسیده، در سیل اخیر 700‌هزار قطعه مرغ گوشتی در گلستان، 300‌هزار قطعه در مازندران و 200‌هزار قطعه در لرستان از بین رفتند.»

47 درصد جمعیت بیکار دهه شصتی هستند

بررسی آمار نیروی کار نشان می‌دهد ۴۷‌درصد از جمعیت بیکار کشور، بالای ۲۹‌سال دارند و بر این اساس، متولدین دهه 60، دقیقا در این گروه سنی قرار می‌گیرند. در حال حاضر متولدین دهه ۶۰، جمعیت در محدوده سنی ۲۹ تا ۳۸‌سال را تشکیل می‌دهند که طبق آمار، حدود نیمی از جمعیت بیکار را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضع نیروی کار مربوط به یک‌ساله منتهی به پاییز ۹۷، کل جمعیت بیکار بالای ۱۵‌سال کشور، ۳‌میلیون و ۱۶۵‌هزار و ۱۰۸ نفر هستند. به استناد آمار رسمی مرکز آمار، یک‌میلیون و ۶۷۰‌هزار و ۵۴۸ نفر از مجموع جمعیت بیکار، در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹‌سال قرار دارند.


تعداد بازدید :  274