شماره ۱۶۶۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين
صفحه را ببند
زنبیل

بازار تعطیل خودرو
ایسنا| فروشندگان خودرو می‌گویند که این بازار هم پیش از تعطیلات و هم بعد از آغاز کار در سال جدید کم‌رونق بوده است؛ اما خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در آغاز سال و پیش‌بینی‌ها درباره رونق‌گرفتن بازار متفاوت است. یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به چگونگی شرایط بازار می‌گوید:  «یک کلام تعطیل است.» از طرف دیگر در حالی که همه فروشندگان درباره راکدبودن بازار متفق‌القول هستند، شنیده‌ها از روند تغییر قیمت‌ها با شروع سال جدید متناقض است؛ برخی فروشندگان می‌گویند که با بازگشایی بازار، قیمت خودرو در بازار آزاد مانند اسفند ماه کاهشی بوده اما تعداد دیگری از فروشندگان از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر خبر می‌دهند. در این میان شنیده‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که نبود تقاضا از اسفند ماه بر این بازار سایه انداخته و حتی باعث کاهش بیش از ۱۵درصدی قیمت آن در این بازار شده است.

کله‌پاچه ارزان می‌شود
ایسنا| اسفندماه سال گذشته دام زنده برای کنترل و کاهش قیمت در بازار گوشت به کشور وارد شد که به گفته رئیس اتحادیه طباخان، کشتار دام زنده در کشور و عرضه آلایش آن همچون کله‌پاچه کاهش قیمت این محصول را به همراه داشته است؛ در واقع با افزایش قیمت گوشت و کاهش کشتار دام در سال ۹۷ قیمت کله‌وپاچه در بازار افزایش قابل توجهی به خود گرفت. حسین رواسی، رئیس اتحادیه طباخان و کله‌پزان در این‎باره می‌گوید: «دام‌های زنده‌ای که در اسفندماه به کشور وارد شد، در استان‌های مختلف کشتار می‌شوند و قسمتی از کله‌وپاچه به صورت تمیزشده و بسته‌بندی به شهر تهران وارد می‌شود که واردات دام زنده و عرضه کله‌پاچه آن اندکی از رشد قیمت در سال گذشته را خنثی کرده و افت قیمت‌ها را به دنبال داشته است.»

 عرضه لوازم خانگی ارزان به سیل‌زدگان
فارس| آرمان خالقی، عضو هیأت‌مدیره خانه صنعت و معدن از اعلام آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای عرضه کالا به سیل‌زدگان با قیمت تمام‌شده خبر داد و گفت: «در صورت تأمین منابع مالی، امکان فروش کالا از طریق کارت اعتباری خرید کالای ایرانی وجود دارد. امکان تامین مایحتاج لوازم خانگی از جمله وسایل برقی، پتو، فرش و ظروف به سیل‌زدگان با قیمت تمام‌شده تولید  وجود دارد و در این راستا از دولت خواسته‌ایم تا جبران خسارت سیل‌زدگان طوری صورت گیرد که با ارایه کارت اعتباری امکان خرید کالا با قیمت تمام‌شده تولید برای این هموطنان فراهم شود. شرکت‌های تولیدکننده محصولات خانگی آمادگی خود را برای ارایه کالا با قیمت تمام‌شده اعلام کرده‌اند و از این طریق بدون احتساب سود واسطه‌ها‌، امکان تامین کالا برای مردم سیل‌زده فراهم خواهد شد.»


تعداد بازدید :  307