شماره ۱۶۶۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين
صفحه را ببند
برگزاری مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای و دستور ویژه رئیس‌جمهوری درباره سیل
روحانی: قدرت نظامی ما در مخیله آمریکا نمی‌گنجد

مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای صبح سه‌شنبه (۲۰ فروردین) با حضور رئیس‌جمهوری در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد. حسن روحانی در این مراسم از ۱۱۴ دستاورد هسته‌ای کشورمان رونمایی کرد. آغاز نصب زنجیره میانی
۲۰ تایی سانتریفیوژ پیشرفته IR۶ در سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن (سایت نطنز)، افتتاح واحد رفع آلودگی و مدیریت پسماند تحت عنوان واحد E۱۰۰۰ در سایت نطنز و راه‌اندازی فاز اول مرکز ملی مهندسی و فناوری خلأ ایران در سایت شهید دکتر علیمحمدی (سایت فردو) از جمله پروژه‌هایی بودند که دیروز در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای از سوی رئیس‌جمهوری و از طریق ویدیوکنفرانس آغاز به کار کردند. حسن روحانی  در این مراسم گفت: «امروز روز پاسدار است، روز فداکاران و جان‌برکفانی که از روز اول انقلاب با مردم بودند و برای منافع کشور و مردم از منافع خود گذشتند. شب‌هایی را کنار سایر نیروهای مسلح و فداکاران صبح کردند که از شب قدر بالاتر  بود.»
او ادامه داد: «چرا سپاه به وجود آمد؟ انقلاب به پیروزی رسید. دشمنان انقلاب تلاش می‌کردند حداکثر این انقلاب چند ماه بیشتر نباشد. ما نیاز داشتیم تا گروهی امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد، در رأس این حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.»
رئیس‌جمهوری گفت: «شما می‌خواهید سپاه در رأس حملات آمریکا و صهیونیست نباشد؟ تمام توطئه‌هایی که آنها علیه انقلاب کردند در چهل سال گذشته منجر به شکست شد. همه اقوام و ادیان و مردم دوشادوش هم ایستادند و سپاه انقلاب اسلامی در این میان پرچمدار بزرگی بود. آمریکا گروهی که عمل و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده را تروریست می‌خواند.» او ادامه داد: «چه کسی جز سپاه بود که در سال‌های اخیر ملت‌های منطقه را در برابر تروریسم یاری کرد؟ اگر عراق از ما درخواست کمک کرد، لحظه‌ای درنگ نکردیم و اگر شمال عراق و مردم کرد این کشور از ما کمک خواستند ما در پاسخ مثبت به آنها درنگ نکردیم.» رئیس‌جمهوری با طرح این پرسش که چه کسانی سازمان داعش را واژگون کرد؟ گفت: «البته که عامل اصلی واژگونی داعش ملت عراق، سوریه و لبنان بودند، اما ملت ایران و در رأس آن سپاه پاسداران بودند که به ندای «هل من ناصر» آنها پاسخ داد.» او خطاب به مقامات آمریکایی ادامه‌ داد: «شما امروز با تحریم‌تان چه کار کردید؟ اگر مدعی هستید که با اعمال تحریم‌های‌تان می‌توانید جلوی فناوری‌های پیشرفته ایران را بگیرید، می‌دانید که دروغ می‌گویید و افتتاح‌های امروز ما و 114 فناوری جدید به‌خوبی به دنیا می‌گوید که شما نتوانستید و نخواهید توانست جلوی پیشرفت و توسعه ملت و دانشمندان ما را بگیرید.» رئیس‌جمهوری گفت: «اگر مقصود آمریکایی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران این بوده که از قدرت نظامی ایران بکاهند این را بدانند که از پارسال تا امسال به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله آنها نیز نمی‌گنجد؛ آنها نمی‌توانند قدرت نظامی ما را بگیرند. اگر مقصود آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید اختلاف در داخل ایران است، اشتباه کرده‌اند»


تعداد بازدید :  168