شماره ۱۶۶۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين
صفحه را ببند
دادستان تهران در برنامه رادیویی پارک شهر:
اگر دیدیم حکم متهمان پرونده دکل نفتی متناسب نیست اعتراض می‌کنیم

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در برنامه رادیویی پارک شهر در رابطه با اقدامات قضائی صورت گرفته در ایام نوروز به خانواده جانباختگان سیل اخیر در کشور تسلیت گفت و با ابراز امیدواری نسبت به این‌که دولت بتواند هرچه زودتر این حادثه ناگوار را سروسامان دهد، صحبت‌هایی داشت که در ادامه بخش‌های مهم آن را می‌خوانید:  
 در جلسه‌ای در اواخر‌ سال گذشته سوالی اساسی از مسئول سازمان حمایت داشتیم و پرسیدیم که دولت مرغ را چه میزان قیمت‌گذاری کرده است که اعلام کردند 11500 تومان و وقتی در مورد قیمتی که از مرغداری‌ها خریداری می‌کنند، سوال شد، اعلام کردند که 7200 تومان خریداری می‌شود، اما متاسفانه عده‌ای سودجو در میدان بهمن این مرغ را تا 17‌هزار تومان نیز به فروش می‌رساندند و در روزهای پایانی ‌سال به سازمان حمایت نامه کتبی برای ما نوشتند و قیمت مرغ را 11500 تومان اعلام کردند. معاونان دادستان از فردای آن روز در میدان بهمن مستقر شدند و برخی گلایه کردند که چرا قیمت اعلام می‌کنید، درحالی‌که این قیمت از سوی دادستانی اعلام نشده بود و دادستان قیمت‌گذار نیست، بلکه از حق عمومی حمایت می‌کند. سی نفر از دلالان عمده که با گران‌فروشی و عدم‌عرضه مرغ در بازار تلاش می‌کردند وضع بازار مرغ را طی روزهای پایانی ‌سال‌جاری آشفته‌تر کنند، دستگیر شدند. این افراد می‌خواستند سیاست دادستانی به شکست منجر شود، ولی بعد از دستگیری و تعطیلی غرفه‌های این افراد دولت همکاری خوبی داشت و مرغ وارد بازار کرد. طبق گزارشات دریافت‌شده از میدان بهمن روز گذشته ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شده و در برخی مراکز مرغ اضافی آمده است که این نشان می‌دهد این موضوع، زورآزمایی بین سودجویی و رانت‌خواری عده‌ای است که میدان بهمن را به الگویی برای احتکار و گرانفروشی تبدیل کرده بودند و با برخورد قاطع دادستانی مواجه شدند، به طوری که اخطار دادیم اگر تمکین نکنند، در میدان بهمن را خواهیم بست. در ایام عید همکاران ما در میدان بهمن حضور و نظارت داشتند و مردم بدانند قیمت مرغ (۱۱‌هزار و ۵۰۰) درواقع از طرف دولت و سازمان حمایت اعلام شده بود و قیمت دادستانی نبود.
 در موضوع سیلاب‌های اخیر باید آنهایی که واقعا مقصر هستند، شناسایی شوند و با آنها برخورد شود. قوه قضائیه هم در این خصوص با همه امکاناتش در استان‌ها و شهرستان‌ها پای کار آمد و در حفظ اموال مردم و دیگر مسائل کمک کرده است. البته ما باید از این حوادث برای تبدیل کردن آن به فرصت استفاده کنیم و به نوعی این حوادث طبیعی را به فرصتی برای انسجام و اتحاد ملی تبدیل کنیم. البته برای این آسیب‌ها و حوادث باید آسیب‌شناسی صورت گیرد و لازم است عواملی که باعث عدم‌پیشگیری شده‌اند، شناسایی شوند؛ لذا همان‌طور که رئیس دستگاه قضائی تاکید کردند این سیل نیاز به آ‌سیب‌شناسی دارد، اما فعلا اولویت با امداد، نجات، همکاری و همدلی است.
 پرونده دکل نفتی زمانی که در دادسرا مفتوح شد، از پرونده‌های مهم مالی بود که ۶ متهم داشت و دو متهم آن در خارج از کشور بودند. البته وکیل یکی از متهمان در جلسات دادگاه حاضر می‌شد. جلسات رسیدگی به این پرونده حدود ۱1- ۱0 جلسه به طول انجامید و چون این پرونده، پرونده مالی پیچیده‌ای بود، رسیدگی به آن زمانبر و طولانی شد، چون چندین معامله با خارج صورت گرفته و پول‌های زیادی هم جابه‌جا شده بود. لذا این پرونده، پرونده بسیار مهمی بوده، اکنون منتظریم تا حکم به ما ابلاغ شود و آن را بررسی کنیم و اگر دیدیم که حکم صادره متناسب نیست، به آن اعتراض می‌کنیم.


تعداد بازدید :  250