شماره ۱۶۶۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين
صفحه را ببند
گمانه‌هایی درباره محتوای فصل هشتم بازی تاج و تخت
چه کسی بر «آیرون ترون» تکیه خواهد زد؟

25 فروردین ماه نخستین قسمت فصل هشتم این سریال از شبکه HBO  پخش خواهد شد.
 کمتر از یک هفته دیگر نخستین قسمت از فصل هشتم سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» از شبکه HBO پخش خواهد شد. این آخرین فصل این سریال پرطرفدار است که در آن قرار است سرنوشت داستان مشخص شود.
در خصوص محتوای فصل هشتم گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته است. برخی از بازیگران این سریال نیز گفته‌اند فصل هشتم غافلگیرکننده است. از آنجایی که نقاط ابهام و مسائل روشن‌نشده زیادی تا به اینجای کار وجود دارد، این‌که فصل هشتم چطور خواهد توانست به همه این ابهامات پاسخ دهد، جالب خواهد شد.  یکی از این سوالات این است که سرنوشت جان اسنو چه خواهد شد؟ جان اسنو خوش‌سیما اما بیچاره هنوز نمی‌داند زنی که جان او را نجات داده و او را شیفته خود کرده، درواقع عمه او است. شاید وقتی که بفهمد او وارث قانونی آیرون ثرون است، دیگر برای پیدا کردن متحد از اینجا به آنجا نرود و خود را به آب و آتش نزند.
سرسی را در طول این هفت فصل هیجان‌انگیز با نقشه‌های شیطانی‌اش شناخته‌ایم. از این‌رو ملکه کنونی وستروس باید مانند همیشه نقشه‌ای در سر داشته باشد. شاید او در مورد باردار بودنش راست گفته باشد، اما در مورد این‌که پدر این فرزند جیمی است، دروغ گفته باشد. نکته دیگر این‌که در پایان فصل هفتم «بازی تاج و تخت»، برخلاف گذشته، روابط خوبی بین جیمی و سرسی وجود نداشت و جیمی سربسته به سرسی گفت که او را تنها گذاشته و کینگز لندینگ را ترک کرد. آیا سرسی تاج و تخت را به جیمی ترجیح داده است؟ احتمال آن می‌رود و اگر در این مسیر سرسی برادرش را بکشد یا برعکس، جای تعجب نیست.
به نظر می‌رسد که یک نبرد جدید برای قدرت درحال شکل گرفتن است. وجود یک تارگرین در وینترفل از قبل نیز یک مسأله بحث‌برانگیز و دعواساز است، زیرا تارگرین‌ها پدربزرگ خواهران استارک و دایی برندون آنها را زنده‌زنده سوزانده‌اند. همچنین داستانی وجود دارد که براساس آن ریگار تارگرین عمه آنها، لیانا استارک را ربوده است. اگر دینریس در فکر حکومت کردن بر شمال باشد، با یا بدون جان اسنو، آنگاه باید یک نفر این ایده را ابتدا با خواهران استارک در میان بگذارد و از نظر آنها آگاه شود.
آیا نبرد بین دو کلیگین رخ خواهد داد؟ رقابت و دشمنی بین این دو برادر بسیار شدید بوده و از همان فصل اول مشهود بود. کلیگین در مقابل کلیگین. برادر در مقابل برادر. سگ‌شکاری در مقابل کوهستان. دو تن از جنگجویان جنجالی و غول‌پیکر «بازی تاج و تخت» از همان کودکی با یکدیگر دشمنی داشته و برای طرفین مخالف جنگیده و در تمام طول این مدت نیز زنده مانده‌اند. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که در فصل پایانی شاهد رویارویی مرگبار این دو باشیم که از آن با نام «نبرد کلیگین‌ها» یاد می‌شود.
شاید این مهمترین سوال طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» در شرف انتشار فصل نهایی سریال باشد. ما می‌دانیم که پادشاه شب از اولین مردان (First Man) و اولین وایت واکر بوده است. می‌دانیم که بچه‌های جنگل با فرو کردن یک خنجر ساخته شده از شیشه اژدها در سینه‌اش او را به این هیولا تبدیل کرده‌اند. این را هم می‌دانیم که او اکنون رهبر ارتشی بزرگ از مردگان زنده شده است که از دیوار یخی بزرگ عبور کرده و قرار است نبرد بزرگ و نهایی «بازی تاج و تخت» را آغاز کنند که طرفداران سریال سال‌هاست انتظار وقوعش در وینترفل را می‌کشند، اما هنوز نمی‌دانیم که این مرد قبل از تبدیل شدن به قاتلی اینچنین که مانند یخ سرد است، چه کسی بوده است. از فصل چهارم تاکنون بارها این مرد را دیده‌ایم، اما نامی برای او نیافته‌ایم.
آیا همه شخصیت‌هایی که پتانسیل پادشاهی دارند، کشته می‌شوند؟ این سوال بسیار مهم و معتبری است، زیرا در طول ۷ فصل گذشته صدها شخصیت سریال کشته شده و می‌توان ادعا کرد که مرگ‌های بسیار بیشتری که تعدادی از آنها مانند گذشته شوکه‌کننده هستند، در راه خواهند بود. شاید بتوان در مورد این‌که کدام شخصیت‌های اصلی زودتر از دیگران کشته می‌شوند نیز شرط‌بندی کرد، درحالی‌که بسیاری دوست دارند اولین شخص یورون گریجوی باشد. از این‌رو سوال این است که در پایان داستان چه کسی بر آیرون ثرون تکیه خواهد زد؟ دینریس و جان (جینریس؟) گزینه بسیار جالبی خواهند بود. سرسی بیش از حد شیطان‌صفت است. پادشاه شب؟ این یکی بسیار ناامید‌کننده خواهد بود. حدس ما این است که مالک نهایی آیرون ثرون هر که باشد، یک شگفتی غافل‌گیر‌کننده خواهد بود.


تعداد بازدید :  542