شماره ۱۶۶۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين
صفحه را ببند
برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری‌های امداد، نجات و خدمات داوطلبان به میزبانی هلال‌احمر

مدیرکل پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر خبر داد: «نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری‌های امدادونجات به میزبانی جمعیت هلال‌احمر ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه در مجتمع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.»
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر پالش با بیان این‌که ایران در زمره ۱۰ کشور بلاخیز جهان قرار دارد، گفت:   «از میان ۴۱ بلای طبیعی ثبت‌شده، بیش از ۳۰ مورد در ایران به وقوع پیوسته است. درحالی‌که ایران تنها یک‌درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد، بیش از ۶‌درصد از سهم تلفات ناشی از وقوع بلایای طبیعی را داراست. در میان تمام بلایای طبیعی، احتمال بروز زلزله و سیل در ایران بیشتر از سایر موارد بوده و کشور ما به‌دلیل موقعیت ویژه‌ جغرافیایی خود و قرارگرفتن روی کمربند آلپ-هیمالیا جزو کشورهای زلزله‌خیز جهان به حساب می‌آید.»
او افزود: «به‌طور کلی بلایای طبیعی در جهان دلیل آوارگی میلیون‌ها تن و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی است. آمریکای شمالی و آسیای جنوبی مناطقی زلزله‌خیز هستند. آفریقا طعمه قحطی است و تغییرات آب و هوایی تقریبا روی همه نقاط کره زمین تأثیر گذاشته است. از ‌سال ۱۹۷۰، تعداد بلایای طبیعی در سراسر جهان بیش از چهار برابر شده و به ۴۰۰ بار در ‌سال رسیده است. در این میان با وجود آن‌که برای مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث طبیعی هنوز هم راهی سریع و ساده وجود ندارد، اما تکنولوژی می‌تواند دریچه‌ای امیدبخش باشد. ربات‌ها و پهپادها در مواقع اورژانسی و بحرانی با قابلیت‌های بسیار خود می‌توانند امدادرسانی کنند. ربات‌ها به قسمت‌های تخریب شده و تحت خطر وارد می‌شوند و عملیات‌ امدادونجات را تسریع می‌کنند. پهپادها هم می‌توانند برای ارسال کمک‌های امدادی به مردم و نقاط دور از دسترس به کار بیایند.»
دکتر پالش با بیان اهداف برگزاری رویداد کارآفرینی و فناوری‌های امدادونجات گفت: «ایده‌یابی و ایجاد مشارکت اجتماعی با هدف تولید فناوری‌های امدادونجات، توسعه استارت‌آپ‌های فناورانه حوزه امدادونجات، شناسایی استعدادهای دیجیتالی و هدایت آن برای تولید محصولات امدادونجات، هدایت و حمایت از ایده‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه یا نوپای آینده، ایجاد بانکی از ایده‌های مرتبط با محورهای موضوعی رویداد و توسعه فضای کار تیمی، تعامل، همفکری و خلاقیت به منظور تولید محتوای امدادونجات در کشور است.»
او اظهار کرد: «ثبت نام برای حضور در این رویداد، از ۱۰ فروردین آغاز شده و تا پایان وقت اداری  ۵ اردیبهشت انجام می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت و کسب اطلاعات بیشتر  می‌توانند به درگاه سایت www.helaltech.ir مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  229