شماره ۱۶۶۶ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين
صفحه را ببند
عددخبر

3.7 میلیارد دلار ‏ ارز برای گوشت و مرغی که ارزان نشد‎!

در حالی که دولت بالغ بر ۳.۷‌میلیارد دلار ارز دولتی برای تأمین نهاده‌های تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ هزینه کرده است، ‏اما همچنان در بازار شاهد ارزانی و ثبات قیمت‌ها نیستیم و مشخص نیست که این ارزها چطور هزینه شده که مردم حاصل آن ‏یعنی ارزانی را نمی‌بینند‎.‎‏  به گزارش ایسنا، وزارت کشاورزی اعلام کرده که بیش از ۱۱‌میلیون و ۵۴۱‌هزار تن خوراک دام ‏و طیور به ارزش بالغ بر 3‌میلیارد و ۶۸۵‌میلیون دلار در ۱۱ ماهه‌سال گذشته به کشور وارد شده است که ۱۰.۷۲‌درصد از ‏نظر وزنی و ۳۳.۷۵‌درصد از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه‌سال گذشته افزایش یافته است.

12 میلیون تومان هزینه خرید وام مسکن ‏

قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن حدود ۵۰‌هزار تومان است؛ به‌طوری که هزینه وام مسکن به علاوه ‏هزینه وام جعاله برای زوج‌های تهرانی ۱۲‌میلیون تومان می‌شود‎.‎‏ درحال حاضر امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ماه‌سال ۱۳۹۶ ‏حدود ۵۰‌هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. همچنین قیمت تسه تیر‌سال ۱۳۹۶ معادل ۵۲‌هزار و ۴۰۰ تومان است‎.‎ علاوه بر این قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن اسفند ماه‌سال ۱۳۹۷ معادل ۴۹‌هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت تسه آذر ماه ‏سال ۱۳۹۶ حدودا ۵۰‌هزار تومان است.

50 درصد ظرفیت تولید ماهی قزل آلا در سیل نابود شد

روح اله فرهی، مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی گفت: «مزارع سه استان، لرستان و کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌و‏بختیاری بیشترین آسیب را از سیل دیدند و سهم زیادی از تولید ماهی قزل‌آلا داشتند. به‌طوری که الان ما 170‌هزار تن تولید داریم ‏که 70‌هزار تن آن از سوی این سه استان تأمین می‌شد و اگر زودتر فکری برای وارد مدار شدن این واحدهای تولیدی نشود در ‏روزهای آینده شاهد کمبود در بازار خواهیم بود‎.‎‏ به این ترتیب چیزی حدود 50‌درصد ظرفیت تولید ماهی قزل آلا از بین رفته ‏است.»‏


تعداد بازدید :  438