شماره ۱۶۶۶ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين
صفحه را ببند
دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در برنامه اختیاریه با عذرخواهی از مردم از جنجال‌ها گلایه کرد
برخی در زمان بحران روی حاشیه‌ها راه می‌روند

شهروند| اواخر ‌سال گذشته و اوایل ‌سال جاری ـ که البته همچنان ادامه دارد ـ کشور با بحران بزرگی به نام سیل دست و پنجه نرم کرده و می‌کند. خرابی‌ها و خسارت‌های ناشی از این سیل فضایی را در کشور مخصوصا در میان مردم و آسیب‌دیدگان به وجود آورده که شاید تا پیش از این به این شکل برجسته نشده بود. هر حرکتی، رفتاری و کاری از طرف مسئولان و مدیران نهادهایی که ذیل بحران‌زدایی از این بلایا قرار می‌گیرند، زیر ذره‌بین مردم قرار گرفته است. مورد رئیس جمعیت هلال‌احمر را باید در این راستا ارزیابی کرد. جریان حضور او در رستورانی در زمان بروز سیل در گلستان حاشیه‌هایی به دنبال داشت که دکتر علی‌اصغر پیوندی با حضور در برنامه اختیاریه علاوه بر توضیحاتی در این مورد، به صورتی صریح به دیگر سوالات مجری این برنامه نیز پاسخ داد. در ادامه توضیحات رئیس جمعیت هلال‌احمر را به‌صورت روایتی می‌خوانید.
ضرورت حضور فیزیکی در زمان بلایا
سوال نخست مجری در مورد ضرورت حضور یک مسئول در زمان بحران است که رئیس جمعیت هلال‌احمر کاملا سخن او را تأیید می‌کند و در ادامه می‌گوید خود او در ایام عید غیر از دو یا سه روز کاملا در مناطق بحران‌دیده حضور پیدا کرده است.  
فامیل رئیس‌جمهوری؟
اظهارنظرها در مورد نسبت فامیلی رئیس جمعیت هلال‌احمر با رئیس‌جمهوری موجبات ناراحتی او را فراهم کرده و در این راستا می‌گوید که «من نسبت فامیلی سببی و نسبی با رئیس‌جمهوری ندارم. این‌که برخی اوقات من را به‌عنوان پسرخاله و پسرعمه رئیس جمهوری معرفی می‌کنند، صحت ندارد. من حتی از برخی از رسانه‌ها که اصرار بر نسبت فامیلی با رئیس‌جمهوری داشتند، شکایت کردم و گفتم شما به چه علت این مسأله را دنبال می‌کنید و محکوم هم شدند.»
سورپرایز حضور همسر
در جریان برنامه، همسر دکتر پیوندی در برنامه حاضر شد و او از حضور همسرش هیچ اطلاع قبلی نداشت. رئیس جمعیت هلال‌احمر در این برنامه پرچم ایران را به‌عنوان هدیه از همسر خود دریافت کرد و به آن بوسه زد. دکتر پیوندی در ادامه توضیحاتی در مورد شرایط خانوادگی خود در دورانی که به‌عنوان رئیس جمعیت هلال‌احمر معرفی شده است، ارایه داد و گفت که خانواده‌ام به خوبی با این مسأله کنار آمده‌اند که من بسیاری از اوقات به دلیل رفتن به نقاط مختلف حضور نداشته باشم.
ماجرای عکس حاشیه‌ساز
در روزهای اوج بحران، عکسی از رئیس جمعیت هلال‌احمر در سلف‌سرویس رستورانی در گلستان منتشر شد که با حاشیه‌هایی همراه شد. دکتر پیوندی در این مورد می‌گوید: «این عکس درواقع شنبه‌شب بود. در روز بسیار سختی که در «آق‌قلا» و «گمیشان» پشت سر گذاشتیم به گلستان رفتیم. در گلستان زندگی عادی جریان داشت و سیلی نبود. در این شهر من حتی کاور خودم را درنیاوردم. در ادامه به نزدیک‌ترین رستوران محل اقامت خود رفتیم و قصد داشتیم شام را در آن‌جا بخوریم. این عکس توسط مردم عادی گرفته نشده است، عوامل یا افرادی که این عکس را گرفته‌اند، متاثر از عوامل سیاسی و با اهدافی خاص آن گرفته‌اند. رستورانی هم که ما رفتیم رستورانی معمولی بود. قبول دارم که ما به‌عنوان مسئول باید یکسری محدودیت‌ها را بپذیریم. اگر انتشار این عکس موجب رنجش خاطر شهروندان و مردم گلستان شده، از همه آنها عذرخواهی می‌کنم.»
ایستاده عذرخواهی می‌کند
در این میان دکتر پیوندی از جای خود بلند می‌شود و با حالت ایستاده از مردم عذرخواهی می‌کند که این حرکت او با تمجید مجری برنامه همراه می‌شود و به دیگر مدیران و مسئولان توصیه می‌کند که با رواج فرهنگ عذرخواهی (مصداق چنین حرکتی) را به‌عنوان الگو در نظر داشته باشند.
رفتن روی حاشیه
از زمان استقرار دولت روحانی، حتی بلایای طبیعی نیز از سوی منتقدان و مخالفان دولت به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است؛ موضوعی که رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز به آن اشاره می‌کند و در این راستا می‌گوید: «در زمان بروز بحران‌هایی چون سیل و زلزله یکسری افراد همیشه روی حاشیه راه می‌روند و به حاشیه‌ها دامن می‌زنند. من به آنها توصیه می‌کنم که به متن بیایند و در این متن جای کارکردن زیاد وجود دارد. در بسیاری مواقع پیش آمده که برخی افراد به ما گفته‌اند که بیایید در محل خرابی‌های ناشی از سیل یا زلزله عکس یا فیلم از شما بگیریم و ما فهمیده‌ایم که این افراد به دنبال این هستند که از ما تصویر یک مسئولی را جلوه دهند که به دنبال شوآف هستیم. البته مردم ما باهوش‌تر و فهیم‌تر از آن هستند که این مسائل را از همدیگر تفکیک نکنند.»


تعداد بازدید :  221