شماره ۱۶۶۶ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت:
زمان گله‌گذاری از یکدیگر نیست
مرجع اخبار برای مردم باید صدا و سیما باشد

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، روز گذشته در جلسه هیأت دولت بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران تاکید و با اشاره به حضور موثر نیروهای مختلف در مناطق آسیب‌دیده از نیروهای مختلف درگیر در امدادرسانی و کمک‌رسانی تشکر کرد. در ادامه بخش‌های مهم سخنان روحانی را می‌خوانید:  
 برای ملت ایران به خوبی روشن است که هدف آمریکایی‌ها از این اقدام چه بوده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این موضع را به صراحت مطرح کرد که این اقدام آمریکا به درخواست آنها صورت گرفته و به عبارتی همه جنایت‌ها و اقدامات خلاف آمریکا برای این بوده که یک نفر در سرزمین اشغالی در انتخابات به پیروزی برسد. اسراییل سرزمین غصب شده فلسطینیان است و انتخابات در آن معنا ندارد. اگر می‌خواهند انتخابات برگزار کنند، باید مردم فلسطین و نه اشغالگران،  پای صندوق آرا بیایند.
 باید در این شرایط پیوستگی، همبستگی و انسجام را بیش از گذشته تقویت کنیم. امروز زمان گله‌گذاری جناح‌ها و گروه‌ها از یکدیگر نیست و زمانی است که باید همه در صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا کسی نتواند در این صف رخنه ایجاد کند و باید در برابر توطئه آمریکایی‌ها ایستاده و از مشکلات به خوبی عبور کنیم.
 اقدامات دولت آمریکا علیه ملت ایران همواره از سوی چند کشور  مورد حمایت بوده. در سطح جهان و کشورهای بزرگ اروپا، آسیا، اقیانوسیه و سایر نقاط، ملت‌ها در موضوع برجام از ایران، در قضیه جولان از سوریه و در موضوع قدس از فلسطین حمایت کرده‌اند.
 همه اقدامات آمریکا برخلاف منطق و موازین و قوانین بین‌المللی بوده. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند با این اقدام مردم منطقه را از ایران و سپاه جدا کنند، باید بدانند که باز هم اشتباه می‌کنند. امروز مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان و سایر ملت‌های منطقه خدمات ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراموش نکرده و این اقدام آمریکا هیچ چیز را به نفع آنان تغییر نخواهد داد. اقدام آمریکا حرکتی شعاری، تبلیغاتی و سیاسی است.
 همچنان برخی از شهرها و استان‌های کشور با مشکلات ناشی از سیل و سیلاب مواجه هستند و ممکن است در روزهای آینده هم به واسطه بارش‌ها این مشکلات ادامه داشته باشد... بعضی راه‌های مواصلاتی کشور در اثر سیل و رانش زمین، آسیب‌دیده یا از بین رفته است. وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی راه‌ها، وظیفه بسیار سنگینی دارد که در این مسیر باید همه امکانات را بسیج کرده و دستگاه‌های گوناگون اعم از سپاه، ارتش، بسیج، شهرداری‌ها و شرکت‌های خصوصی که دلسوز کشور هستند، باید به کمک این وزارتخانه بیایند.
 یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی به روستاهاست. شرکت ملی گاز ایران روزانه حدود 10 روستا را وارد مدار گازی کشور می‌کند و سالانه بیش از 3‌هزار روستا به شبکه گازی کشور متصل می‌شود. وزارت نیرو برای تامین آب شرب و برق در روستاها و شهرهایی که با سیل مواجه بودند،‌ با مشکلات بزرگی روبه‌رو بود. خوشبختانه تلاش بسیار گسترده و خوبی به انجام رسید که در کوتاه‌ترین زمان مشکلات مردم در این بخش حل‌وفصل شود.
 وزارت کشور در این‌گونه حوادث فرماندهی عملیات امداد، نجات و ساماندهی را برعهده دارد. وزیر کشور، استانداران و فرمانداران در این زمینه تلاش پیگیر و بسیار خوبی را به انجام رساندند. همین‌طور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خدمات هلال‌احمر در امدادرسانی به مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مناطق سیل‌زده.
 مردم نباید به شایعات توجه داشته باشند. ممکن است در روزهای آینده با توجه به تداوم بارش‌ها، در برخی استان‌ها با مشکلاتی مواجه باشیم، اما مرجع اخبار برای مردم باید صداوسیما باشد و به شایعات بی‌اساس توجه نکنند. پایداری سدهای کشور مورد اعتماد است و همه سدها به‌طور ساعتی و روزانه کنترل می‌شوند. مردم مطمئن باشند اجازه نمی‌دهیم کسی که در این حوادث خسارت دیده، بی‌پناه بماند و در این راستا دولت و نیروهای مسلح با همه توان در کنار مردم بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه بسیار حساس و پیگیر هستند و ان‌شاءالله با نمره قبولی خوبی در پیشگاه مردم از این مشکل عبور خواهیم کرد.


تعداد بازدید :  325