شماره ۱۶۶۷ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
صعود بازهم در حد رویا ماند!

تیم‌ملی فوتبال زنان شانس خوبی داشت تا با پیروزی برابر چین تایپه برای نخستین بار به مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک راه پیدا کند.  برای آنهایی که بازی فوتبالیست‌های ملی‌پوش زن ایرانی را دنبال می‌کردند هم امیدواری‌هایی به وجود آمده بود، اما در آخر مثل همیشه همه امیدها ناامید شد. تیم‌ملی با نتیجه 4 بر یک به چین تایپه باخت و رویای صعود به المپیک برای فوتبال زنان ما از بین رفت.
شاگردان مریم آزمون از نظر فوتبالی پیشرفت قابل توجهی با توجه به مدیریت فنی حسین عبدی در تیم‌های ملی زنان و برگزاری تمرینات زیر نظر او داشتند، اما این سطح از پیشرفت برای انجام دادن کار بزرگ کافی نبود. آنها در بازی نخست و در روزی که اشتباهات فردی بسیار زیادی داشتند، مسابقه را با نتیجه 2 بر صفر به فیلیپین واگذار کردند. اگر این اشتباهات فردی وجود نداشت، آنها قطعا می‌توانستند از فیلیپین یک تساوی بگیرند. آنها در بازی دوم با نتیجه 9 بر یک فلسطین را شکست دادند تا سرنوشتشان برای صعود به مرحله آخر انتخابی به بازی با چین‌تایپه گره بخورد که درنهایت در این مسابقه شکست خوردند.
یک انتقاد بسیار جدی به کادر فنی و مدیریت تیم‌ملی فوتبال زنان در روزهای اخیر این بود که چرا در اقدامی غیرحرفه‌ای اعضای تیم‌ملی شب قبل از بازی حساس و سرنوشت‌ساز مقابل چین تایپه در دوحه به تماشای مسابقه حساس استقلال مقابل الهلال در ورزشگاه نشستند؟! حسین عبدی اعلام کرده این تصمیم و اتفاق تاثیر منفی در عملکرد تیم‌ملی نداشت.
با این حال، این اتفاق نسبت به سایر بی‌توجهی‌ها به فوتبال زنان و کم‌تجربگی بازیکنان واقعا هم نمی‌تواند علت شکست برابر چین تایپه باشد. چون فوتبال زنان ایران قبلا هم موفقیت چشمگیری به دست نیاورده بود.  در پایان بد نیست به این موضوع اشاره شود که از گروه C رقابت‌های ماقبل پایانی انتخابی المپیک که شاهد رقابت تیم‌های ایران، چین تایپه، فیلیپین و فلسطین بود، چین تایپه با 9 امتیاز راهی مرحله نهایی شد، تیم فیلیپین با ۶ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت، ایران با دو شکست و یک پیروزی و کسب سه امتیاز سوم شد و فلسطین بدون امتیاز در قعر جدول رده‌بندی این گروه قرار گرفت.

 


تعداد بازدید :  239