شماره ۱۶۶۷ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
تریبون

احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است
آیت‌الله موحدی کرمانی، امام‌جمعه موقت تهران گفت: «احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما سپاهی هستیم. این اقدام با همه اصول، قواعد و قوانین بین‌المللی مغایرت دارد. این‌که نهاد حکومتی و نیروی نظامی به‌عنوان یکی از ارکان حکومتی یک کشور به‌عنوان یک گروه تروریستی محسوب شود. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را زیر سوال برده و آن را موجب پیچیده‌ترشدن اوضاع خاورمیانه دانسته‌اند، حتی بعضی از تحلیلگران آمریکایی.»

مجمع از مصلحت تصویب لوایح FATF یقین پیدا نکند، رأی نمی‌دهد
 علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مجمع تا یقین حاصل نکند که برای مصلحت بزرگتر این مفسده را بپذیرد، قطعا قانع نخواهد شد. درباره اصلاح قوانین داخلی درخصوص مبارزه با پولشویی، قبلا کارها انجام شده و مجمع هم همراه بوده، اما این دو کنوانسیون از کنوانسیون‌های جهانی هستند و بعضا اقدام بین‌المللی هم همراه آنها می‌تواند باشد، لذا اگر یک سیستم بیرونی داشته باشیم که با شما خوب نیست و بعضا توافق با شما را هم بهم می‌زند، در چنین فضای توحشی، خیلی باید فکر شود که آیا چیزی را بپذیریم یا نه. مجمع تا یقین حاصل نکند که برای مصلحت بزرگتر این مفسده را بپذیرد، قطعا قانع نخواهد شد. .»

اف‌ای‌تی‌اف نیازمند تصمیم مصلحتی است، نه رفراندوم
 حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «تعیین تکلیف پیوستن به FATF نیازمند تصمیم مصلحتی است. همین تاخیر در تعیین تکلیف لوایح پالرمو و CFT انتقاداتی را به عملکرد مجمع تشخیص وارد کرده، به طوری که موافقان پیوستن به FATF تاخیر مجمع را نشانه ضعف در تصمیم‌گیری دانسته بر همین اساس بهترین راه برای تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF  را مراجعه به اصل 59 قانون اساسی و رفراندوم می‌دانند.»


تعداد بازدید :  391