شماره ۱۶۶۷ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
مردم غیور لرستان با مشارکت ‌ مسئولان بر خسارات سیل غلبه‌ خواهند کرد

نماینده مقام معظم‌ رهبری در جمعیت هلال‌احمر در سخنان پیش‌از خطبه نمازجمعه خرم‌آباد خواستار ادامه مشارکت گسترده مردم و‌ تلاش بیشتر مسئولان در جبران خسارت‌های سیل در استان لرستان شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی حوادث پیش‌آمده را آزمونی برای حادثه‌دیدگان و دیگران دانستند و گفتند: «ابتلای حادثه‌دیدگان در این ماجرا نیازمند صبر و شکیبایی و توکل بر خداوند و‌ امید به آینده و از دست‌ندادن روحیه و‌ اراده است. آزمایش دیگران نیز برای مردم عادی مشارکت در حد وسع و امکان خود در اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حضور در کمک‌رسانی‌های میدانی است. مسئولان اما باید برای سربلندی در این آزمون سخت تلاشی مضاعف داشته باشند. جبران این سطح از خرابی و خسارت مشارکت همه دستگاه‌ها و عزم فراگیر نهادهای اجرایی را می‌طلبد. خوشبختانه برنامه‌های جامعی درحال تدوین است لکن سرعت‌بخشیدن به اجرای برنامه‌ها خواست بحق مردم متاثر از حادثه است. امیدواریم همان‌طور که در اطلاع‌رسانی و امداد سریع شاهد بودیم، تلاش و اقدام دولت در جبران خسارات را به‌ زودی و به ‌صورت عینی لمس کنند، اگرچه صبوری و همیاری مردم در تأمین نیازها ضروری است.»
نماینده مقام‌ معظم ‌رهبری به بازدید از مناطق سیل‌زده اشاره و از روحیه بالا و انگیزه انقلابی و دینی مردم در این مناطق یاد کرد. وی این روحیه را موجب مباهات و افتخار مردم لرستان و پشتیبانی این مردم غیور از انقلاب را پایدار و خلل‌ناپذیر دانست.
وی حضور گسترده روحانیون از سراسر کشور در امر یاری‌رسانی به مردم را از جلوه‌های افتخارآمیز این حادثه دانسته و افزود:  «بیش از 900نفر از روحانیون در روزهای گذشته از مناطق مختلف کشور وارد استان شده‌اند. این روحانیون با محوریت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت‌ هلال‌احمر استان لرستان و تلاش ارزشمند حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پیروزفر ساماندهی شدند و به ارایه خدمت پرداختند.»
حضور موثر اعضای کانون‌های طلاب هلال‌احمر و القای حس امید
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر همچنین به بخش دیگری از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط هلال‌احمر پرداختند: «حجم گسترده اقلام اهدایی مردم از استان‌های مختلف کشور تحویل انبار هلال‌احمر می‌شود و با نظارت کامل و به همت خود مردم داوطلب که در این انبار مستقر شده‌اند، بسته‌بندی می‌شود. در این مرکز همکاری زنان، کودکان و مردان در کار بسته‌بندی جلوه شکوهمندی از مهربانی مردم خرم‌آباد را نمایان می‌سازد. بسته‌های اهدایی توسط داوطلبان بین مردم مناطق مختلف توزیع می‌شود. در این سیل گسترده بیش از 900 روستای استان دچار آسیب‌ شدند و امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر در تلاشی شبانه‌روزی کار امداد و توزیع اقلام را تاکنون به خوبی انجام داده‌اند. هلال امانتدار کمک‌های مردمی است و این کمک‌های ارزشمند با دقت به دست حادثه‌دیدگان می‌رسد.»


تعداد بازدید :  158