شماره ۱۶۶۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
پیوندی در تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح امدادونجات نوروزی
5‌هزار و 500 امدادگر یاریگر رانندگان سفرهای نوروزی
بیش از 700‌هزار نفر میثاق‌نامه رانندگی ایمن (بهرفت) را امضا کردند

رئیس جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از نشست خبری با اصحاب رسانه، به آمار اقدامات امدادی جمعیت هلال‌احمر از 25اسفند 97 تا 17 فروردین 98 اشاره کرد و گفت: «طرح امداد نوروز همیشگی ما در طول 22 روز، در دو قسمت امدادو نجات و ایمنی و سلامت انجام گرفت که این کار همه ساله ما است. در بخش امدادونجات حدود‌ هزار و 400 پایگاه ثابت و سیار داشتیم که با توجه به سفرهای نوروزی مردم عزیز، با بسیج 5‌هزار و 500 امدادگر و نجاتگر در پایگاه‌های نوروزی فعال بودند تا بتوانند در حوادث ترافیکی احتمالی کمک‌های جدی به مردم داشته باشند. در عین حال در طرح ایمنی و سلامت، نگاه ما صرفا امدادونجات نیست، هم دنبال فرهنگ‌سازی و هم لذت بردن مردم از سفر هستیم. در همین راستا با برپایی خیمه‌های دوستدار کودک و غرفه‌های فرهنگی و آموزشی تلاش شد تا فضای سفر نوروز فرهنگی هم شود و در این بین بیش از 10‌هزار جوان هلال‌احمری داوطلبانه در‌ هزار و 200 پایگاه، در مبادی ورودی و خروجی و گاهی در داخل شهرها به شکل تیم‌های سحاب و دوچرخه‌سوارانی که به مکان‌های پرتردد می‌رفتند، تلاش کردند تا خدمات فرهنگی به مردم ارایه دهند. با این‌که بسیاری از استان‌ها تحت‌تاثیر سیل قرار گرفتند، با این حال در استان‌های دیگر که آرام‌تر بودند، این طرح‌های امدادی و فرهنگی به‌طور جدی اجرایی شد و مردم توانستند از تفریحات نوروزی بیشترین استفاده را ببرند.»
وی تصریح کرد: «همین طرح‌هایی که برای همراهی با رانندگان در رانندگی ایمن داشتیم باعث شد تلفات حوادث رانندگی کاهش پیدا کند و درواقع براساس اعلام پلیس راهور، تلفات جاده‌ای امسال  37‌درصد نسبت به ‌سال قبل کاهش داشته و از 57 نفر تلفات رانندگی روزانه در نوروز پارسال، امسال به 37 نفر در روز رسید. همه تلاش‌ها اگر به جلوگیری از مرگ یک نفر هم منجر شود، کمک بزرگی به جامعه است.» به گفته پیوندی حدود 3‌میلیون و 500‌هزار نفر از مردم عزیز کشورمان به پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌احمر در طرح نوروزی مراجعه کردند، بیش از 240‌هزار نفر از خیمه نماز استفاده کردند و از خدمات ایستگاه‌های سلامت ما شامل تست فشار خون و موارد آموزشی حدود 774‌هزار نفر بهره بردند، محصولات فرهنگی جمعیت هلال‌احمر بین مسافران در این پایگاه‌ها توزیع شد و حدود 544‌هزار نفر از فضای دوستدار کودک جمعیت هلال‌احمر استفاده کردند.
پیوندی در ادامه توضیحاتش در بحث طرح ایمنی و سلامت به کمپین بهرفت اشاره کرد: «در امضای بهرفت که درواقع بهبود رفتار ترافیکی و رانندگی بود، امضای رئیس‌جمهوری و تعدادی از وزرای دولت و هنرمندان زیادی را داشتیم و مردم عزیز هم حدود 744 نفر این میثاق‌نامه بهرفت را امضا کردند. همه این تلاش‌ها در راستای ایجاد نشاط در سفرهای نوروزی در کنار فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از حوادث ناخواسته در ایام نوروز بوده است.»


تعداد بازدید :  146