شماره ۱۶۶۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
حقوق ماهی یک دلار در سه سال گذشته شوخی بود
22 میلیون دلار هزینه امنیتی فیس‌بوک برای زاکربرگ

یک گزارش نشان می‌دهد که فیس‌بوک با صرف هزینه 22.6‌میلیون دلار در‌ سال 2018، هزینه حفاظت و امنیت مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک را دو برابر کرده است.
گرچه آقای زاکربرگ در سه‌سال گذشته ماهیانه یک دلار برای خود حقوق رد کرده، اما از سوی دیگر 22.6‌میلیون دلار صرف هزینه امنیت شخصی خود کرده است.
در‌ سال 2017، هزینه امنیت زاکربرگ و خانواده‌اش حدود 9‌میلیون دلار بوده و حالا این میزان به بیش از دو برابر افزایش یافته و به 20‌میلیون دلار است. مارک زاکربرگ همچنین 2.6‌میلیون دلار نیز برای استفاده شخصی ازجمله برای پروازهای شخصی با هواپیما که به گفته شرکت فیس‌بوک بخشی از برنامه تامین امنیت وی بوده، دریافت کرده است.
این مبلغ همچنین به غیر از هزینه‌های سوخت هواپیمای شخصی، شامل هزینه‌های خدمه و وعده‌های غذایی بوده است. علاوه بر این، فیس‌بوک برای سیستم‌های امنیتی شخصی و امنیتی در محل موسس شبکه نیز هزینه پرداخت می‌کند. در مقایسه با ‌سال2016 (5.8‌میلیون دلار)، هزینه فیس‌بوک برای حفاظت و هواپیماهای شخصی 50‌درصد افزایش یافته است.
شرکت فیس‌بوک در چند‌ سال گذشته با اعتراض عمومی نسبت به نقش خود در گسترش اطلاعات نادرست و تبلیغات سیاسی آنلاین، نقض اطلاعات و نگرانی‌های امنیتی روبه‌رو شده است.
به گزارش گاردین، فیس‌بوک متهم است که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ‌سال 2016 با همکاری روس‌ها اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر را بدون رضایت از آنها به دست آورده است، تا به نفع دونالد ترامپ تبلیغ کند.

 


تعداد بازدید :  323