شماره ۱۶۶۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
تریبون

عراق، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات است
 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «عراق و اقلیم کردستان فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم‌های ظالمانه است، چراکه در صورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم‌تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت‌های بیگانگان در روابط بین کشورها گرفته می‌شود.» واعظی با تاکید بر این‌که توسعه خط ریلی به سنندج و در مرحله بعدی به مرز ایران و عراق از سیاست‌ها و برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است، ابراز امیدواری کرد که با تامین سرمایه مورد نیاز، این پروژه عملیاتی شود.

سال تحصیلی در خوزستان مختومه اعلام می‌شود؟
 سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «مدارسی که در لرستان تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند، عدد دقیق آنها هنوز استخراج نشده، اما بین ۵۰ تا ۸۰ مدرسه گزارش شده است. این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند، چراکه به لحاظ ایمنی امکان حضور دانش‌آموزان در آنها وجود ندارد و خیرین پای کار آمدند و در استان حضور یافتند و تفاهمنامه‌هایی با آنان امضا شده است.» او همچنین تاکید کرد: «بعید می‌دانم در لرستان بخواهیم ادامه تحصیل را خاتمه دهیم، اما اختیاراتی را به مدیران کل برای این امر داده‌ایم، چنانچه در منطقه‎ای مجبور باشند ‌سال تحصیلی را خاتمه دهند، این کار را انجام خواهند داد. در خوزستان امکان این‌که بخواهیم پایان‌ سال تحصیلی را اعلام کنیم، وجود دارد،.»


زمان خوبی برای یقه‌گیری از دولت نیست
مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که درباره دولت و عملکرد او در بحران‌های اخیر مطرح می‌شود، گفت: «ما در مجلس وزرای ذیربط را دعوت کردیم، تا به نمایندگان گزارش دهند و پاسخگو باشند. من معتقد هستم که ما میان امدادرسانی هستیم و فعلا زمان خوبی برای یقه‌گیری از دولت نیست. بگذاریم سیل‌زدگان به حداقل آرامش برسند. ما در مجلس مقصران سیل و کسانی را که می‌توانستند به مردم خدمت بهتر کنند و نکردند را مورد مواخذه قرار خواهیم داد و هر جا سهل‌انگاری شده است، پیگیری خواهد شد.»


تعداد بازدید :  351