شماره ۱۶۶۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
عددخبر

71 درصد رشد قیمت شیرینی در ۵‌ سال گذشته

علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان می‌گوید که با توجه به افزایش ۳۴‌درصدی دستمزد و بالارفتن قیمت مواد اولیه، قیمت شیرینی در ‌سال ۹۸ افزایش می‌یابد؛ گرچه میزان این افزایش هنوز مشخص نیست ولی قیمت شیرینی در ۵‌ سال گذشته رشد ۷۱ تا ۱۱۸‌درصدی داشته است. بهره‌مند با اشاره به افزایش قیمت برخی مواد اولیه در تولید شیرینی به تسنیم گفت: «در ‌سال جاری شاهد افزایش قیمت برخی مواد اولیه شیرینی ازجمله آرد، روغن مایع، شکر و برخی اقلام دیگر بوده‌ایم و با توجه به افزایش دستمزد کارگران، قیمت تمام‌شده تولید شیرینی برای قنادان افزایش یافته است.»

40 درصد کفش فروشی‌ها تعطیل شدند

رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز استان تهران به ایلنا گفت: «ما بیش از 6هزار واحد تولیدی در استان تهران داریم که 50 تا 60‌هزار نفر کارگر دارند. متاسفانه وضع اقتصادی باعث شد که 40‌درصد آنها در‌ سال گذشته تعطیل شوند و 60‌درصد باقیمانده با نصف ظرفیت کار کنند.» شجری درباره وضع فروشندگان و تولیدکنندگان کفش دست‌دوز در تهران گفت: «‌سال 97‌ سال بسیار سختی برای فعالان این حوزه بود. ما در بحث تأمین مواد اولیه خیلی در مضیقه بودیم و عملا باعث شد تولید کاهش یابد.»

33 میلیون در سال، سقف معافیت مالیاتی حقوق

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان امور مالیاتی درباره نرخ مالیات بر حقوق، حقوق‌های کمتر از ۳۳‌میلیون تومان در ‌سال معاف از مالیات است. براساس این بخشنامه، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی که تا یک و نیم برابر حقوق بیشتری نسبت به 33‌میلیون تومان در ‌سال دریافت می‌کنند، مشمول مالیات سالانه ۱۰‌درصد است و کسانی که نسبت به این رقم  یک و نیم تا دو و نیم برابر حقوق می‌گیرند، مشمول مالیات سالانه ۱۵‌درصد هستند و افرادی که حقوق سالانه‌شان دو و نیم برابر تا چهار برابر این رقم است، مشمول مالیات سالانه ۲۰‌درصد می‌شوند.


تعداد بازدید :  332