شماره ۱۶۷۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
قاتل لباس آبی دستگیر شد
داستان قتل یکی از مدیران قدیمی بیمارستان فیروزگر

شهروند| متهمان پرونده سرقت مسلحانه‌ای که چند روز پیش، طی سرقت از منزلی در خیابان ظفر، با شلیک گلوله صاحبخانه را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.
 ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۳ فروردین از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ سرقت منزلی همراه با تیراندازی در خیابان ظفر – خیابان دانشور به کلانتری ۱۰۳ گاندی اعلام شد که در پی آن با حضور ماموران در محل مشخص شد مردی حدودا ۶۰ ساله در راه‌پله‌های مابین طبقات اول و دوم در یک مجتمع مسکونی پنج‌طبقه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و  جان خود را از دست داده است.
با حضور کارآگاهان  همسر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که به همراه همسرش قصد خارج شدن از خانه را داشته که زنگ منزلشان به صدا درآمده و در ادامه شخصی که لباس آبی‌رنگی به تن داشته خود را مامور اداره آب معرفی کرده است. او نیز درِ آپارتمان را برایش باز کرده است. این فرد که مرد نسبتا جوانی بوده ادعا کرده با همسرش کار دارد.همسر مقتول تأکید کرد که مشخص بود این شخص کاملا همسرش را می‌شناخته، زیرا پس از اطلاع از حضور همسر او در خانه گفته است که به آقای «باستانی» بگویید بیاید. او نیز همسرش را باخبر کرده، اما به محض حاضرشدن همسرش در مقابل درِ آپارتمان، ناگهان دو مرد جوان با اسلحه و شوکر به او حمله کرده و وارد آپارتمان شده‌اند.همسر مقتول در ادامه گفته که هنگام ورود، آنها همسرش را با شوکر زدند و مقتول بیحال روی مبل افتاد و درحالی‌که از ناحیه سر دچار خونریزی شدیدی بود، دو سارق به این خانم گفتند که هرچه طلا و پول دارد، بیاورد. او نیز از ترس جان خود و همسرش به داخل اتاق رفت و کیف حاوی طلا را به آنها تحویل داد.
این خانم در ادامه نیز گفت که به محض خارج‌شدن سارقان مسلح از داخل خانه، همسرش به دنبال آنها بیرون رفت و با فریاد «دزد، دزد» از همسایه‌ها کمک خواست، اما همسر مقتول پس از مدتی صدای تیراندازی شنید و همسرش را دید که خون‌آلود روی پله‌ها افتاده است، بنابراین بلافاصله از همسایه‌ها درخواست کمک کرد، اما همسرش جان خود را از دست داده بود.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که مقتول، به نام «محمود باستانی» ۶۲ ساله است. براساس اظهارات همکاران او، مقتول تا ‌سال ۱۳۹۲ به‌عنوان مدیر بیمارستان فیروزگر مشغول به کار بوده و از ‌سال ۱۳۹۲ به بعد به‌عنوان مشاور عالی مشغول به کار بوده است. همچنین براساس اظهارات همکاران، همسایگان، دوستان و اعضای خانواده، مقتول فردی بسیار آرام بوده که در بسیاری از مواقع در کمک‌رسانی به افراد نیازمند به‌ویژه بیماران نیازمند نیز فعالیت مستمر و موثری داشته است.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی توانستند در کمتر از ۲۴ ساعت هویت عاملان جنایت را شناسایی و مهرداد را دستگیر کنند. متهم  در همان تحقیقات اولیه، با صراحت به سرقت مسلحانه منجر به جنایت اعتراف و عنوان کرد که دو نفر از دوستانش به نام حمید  و مرتضی که به ترتیب ۲۷ و ۳۵‌سال دارند نیز در قتل و سرقت مسلحانه حضور داشتند.مهرداد که ۲۶ ساله است، در بازجویی‌ها گفت حدود یک‌سال قبل در ایستگاه مترو با خانمی آشنا شده و پس از مدتی متوجه شده نام واقعی‌اش حمیده است. این دو نفر ابتدا به‌صورت تلفنی با یکدیگر ارتباط داشتند که در همان مدت نیز حمیده از او سوال کرده که آیا می‌تواند کسی را برایش بکشد یا نه؟ که مهرداد نیز به او گفته باید فکر کند تا این‌که بعد از چند ماه قبول کرده. پیش از عید امسال، حمیده به او پیام داد و در ادامه به او گفت باید یکدیگر را ببینند تا سر قیمت با هم صحبت کنند، بنابراین در ایستگاه مترو قرار گذاشتند و حمیده گفت برای کشتن یک مادر و دخترش که ازدواج کرده و درحال حاضر به همراه همسرش در منزلی واقع در ظفر زندگی می‌کند، مبلغ ۳۰‌میلیون تومان می‌دهد.مهرداد ادعا کرد به حمیده گفته این قتل را انجام داده و یک عکس نیز از درِ این منزل برای او ارسال کرده، اما حمیده متوجه دروغ او شد. متهم درباره انگیزه سرقت و نحوه همراه کردن یکی از دوستانش به نام «حمید» با خود نیز به کارآگاهان اظهار کرد که حمیده بارها در صحبت‌هایش عنوان کرد که همسر مقتول و مقتول شرایط مالی بسیار خوبی دارند و طلای زیادی را در خانه نگهداری می‌کنند، بنابراین علاوه بر پولی که از کشتن همسر مقتول و مادرش به دست می‌آورند، می‌توانند به طلای زیادی نیز برسند، از آن‌جایی که به راننده و خودرو نیاز داشت با مرتضی که یکی از دوستان قدیمی‌اش بود، تماس گرفت و به او گفت که برای انجام سرقت مسلحانه نیاز به خودرو و راننده دارد، اما مرتضی در ابتدا قبول نکرد، ولی بعد از این‌که قرار شد ۵‌میلیون تومان دریافت کند، قبول کرد.
متهمان در ادامه نیز ادعا کردند که پس از این‌که سوار خودرو شدند،  اسلحه را به داخل کانال آب صادقیه انداخت و از مهرداد و حمید جدا شد. این افراد نیز پس از آن به منزل مهرداد رفتند و اسلحه دیگر را هم به کانال آب فردیس انداختند.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ طی دو عملیات جداگانه در اندیشه – فاز یک و رضوانیه، حمید و مرتضی را نیز دستگیر کردند.


تعداد بازدید :  253