شماره ۱۶۷۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
تریبون

نوبت سپاه است که مهربانی جناح‌ها  را جواب دهد
محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: «جواب سپاه به مهربانی جناح‌ها می‌تواند این باشد که در برخی از رویه‌ها تجدیدنظر کند. در سیاست هم آن‌چه موکول و مربوط می‌شود به حفظ ارزش‌های اسلامی مانند دفاع از سپاه، همه پای آن ایستاده‌ایم، ولی در جاهایی که محل مناقشه و اختلاف‌نظر است و تصور می‌شود که جناحی بهره‌برداری می‌کند و جناحی تضعیف می‌شود، نباید نظامیان مداخله کنند. همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها با توجه به منافع و مصالح ملی به اجماع رسیدند که باید در مقابل هجمه نابخردانه ترامپ و دولت آمریکا از سپاه که از ارزش‌ها دفاع کرده است و در حفظ و ارتقای منافع ملی کشور سهم ارزنده‌ای داشته و در خط مقدم مبارزه با تروریست بوده، دفاع کنند.»

 اقدام ترامپ به سفارش نتانیاهو و بخشی از معامله با آل‌سعود بود
سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: «اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا درباره سپاه بخشی از معاملات آنها با آل‌سعود و امارات است. آمریکایی‌ها مستاصل شدند و دخالت آنها در منطقه چیزی جز شکست برای آنها دربرنداشته است. آنها میلیارد‌ها دلار در منطقه هدر دادند و چیزی در منطقه عایدشان نشده است. چنین شخصی نمی‌تواند یک دولت را برای تصمیمات اداره کند و اقدام ترامپ درباره سپاه سیاسی و متناقض است. در مقابل اقدام ترامپ، ما نیز نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادیم و چنانچه آمریکایی‌ها هر کدام اقدامی انجام دهند، عمل مقابله به مثل انجام می‌دهیم.»

اصلاح‌طلبان باید به فکر حل نارسایی‌ها باشند
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران گفت: «رفتار اصلاح‌طلبان باید به‌گونه‌ای باشد که هم حاکمیت و هم مردم و نیز برون‌داد این جریان نشان بدهد که به‌جای رقابت‌های سیاسی به فکر نارسایی‌ها و حل آنها هستند. اصلاح‌طلبان فضایی را در کشور به وجود بیاورند که فضای ناامنی و عدم اعتماد سیاسی از جانب مردم و حکومت شکل نگیرد؛ یعنی مردم به اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مجموعه حکومت بدبین نباشند و حکومت هم فضایی را برای کسانی که منتقد هستند، فراهم کند، تا شرایط بدبینی و سوءظن نسبت به یکدیگر در کمترین حالت ممکن باشد.»


تعداد بازدید :  431