شماره ۱۶۷۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
خطر اسپویل: اگر اپیزود اول بازی تاج و تخت را ندیده‌اید، مطلب را نخوانید
جان اسنو برابر حقیقت سخت

دیروز پس از ماه‌ها انتظار، اپیزود اول از فصل هشت و پایانی سریال بازی تاج و تخت پخش و در فضای مجازی منتشر شد. شاید هنوز نتوان گفت که اتفاقات زیاد و عجیبی در این قسمت افتاده، اما قطعا زمینه‌ای برای اتفاقات هیجان‌انگیز بعدی ایجاد شده است. همه اقوام و گروه‌های اصلی سریال در دو جبهه زنده‌ها و مرده‌ها برای نبرد نهایی خود را آماده می‌کنند. البته این به غیر از سرسی لنیستر است که هنوز کسی نمی‌داند جایگاه او چیست و چه تصمیمی برای مقابله با وایت‌واکرها یا همان زامبی‌های یخی می‌گیرد.
سی‌ان‌ان گزارش مختصری از اپیزود اول فصل پایانی این سریال نوشته و بهترین صحنه‌ها و دیالوگ‌ها را مرور کرده است.
سوالات مهم
سم، یکی از بهترین دوستان و وفادارترین یاران جان اسنو است. در بخش پایانی اپیزود اول دیدیم که سم به درخواست برن استارک حقیقت را به جان اسنو در مورد هویت واقعی و جایگاه اصلی او می‌گوید. حقیقت این بود که جان اسنو فرزند واقعی ند استارک نیست، بلکه پدر واقعی او ریگار تارگرین و مادرش لیانا استارک بوده است. به این ترتیب، دنریس تارگرین که حالا معشوقه جان اسنو است، عمه او است. جان اسنو وارث واقعی تخت آهنین است و با توجه به این واقعیت، حالا باید پرسید که چه اتفاقی برای این رابطه خواهد افتاد؟ و آیا رقابتی میان آنها برای نشستن بر روی تخت آهنین شکل خواهد گرفت؟
مواجهه آریا استارک با کسانی که از آنها متنفر است و حالا پیش‌رویش هستند، چگونه خواهد بود؟
در مواجهه برن استارک و جیمی لنیستر چه دیالوگ‌هایی ردوبدل خواهد شد؟
بهترین دیالوگ
سانسا: «اژدهاها چی می‌خورند؟»
دنریس: «هرچیزی که دوست داشته باشند!»
بهترین صحنه
شاید بهترین، زیباترین و احساسی‌ترین صحنه‌ای که تماشاگران شاهد آن بودند، دیدار مجدد آریا استارک با برادرش جان اسنو بود. آنها پس از 6 فصل به یکدیگر رسیدند.
از سوی دیگر مواجهه این دو نفر به این دلیل هم زیباست که جان اسنو حالا هویت واقعی خود را بازمی‌یابد و خواهرش، آریا به شخصی بدون چهره و قدرتمند تبدیل شده و آنها قرار است در کنار یکدیگر با دشمنانشان بجنگند.
رابطه گندری و آریا
پسر آهنگر سریال به نام گندری که حالا در وینترفل درحال ساخت تجهیزاتی برای نابودی وایت‌واکرهاست، بار دیگر آریا را ملاقات می‌کند. ظاهرا رابطه‌ای عاشقانه میان این دو شکل گرفته است، این را می‌توان از نگاه‌های آنها نیز متوجه شد. اما شاید فرصت زیادی برای تجربه روزهای خوش برای آنها باقی نماند، چراکه ارتش مردگان درحال پیشروی به سوی آنهاست.
سرسی و یورن
رابطه جدیدی میان سرسی و یورن شکل گرفته، ظاهرا سرسی از انتخاب او خوشحال است؛ خصوصا با رفتن برادرش، جیمی لنیستر. اما سرسی چه معامله‌ای با یورن می‌کند؟
ملاحظات بی‌نظیر
برن استارک می‌دانست که جیمی به سمت وینترفل در حرکت است، بنابراین او به خوبی می‌داند که جیمی از خیانت سرسی اطلاع دارد و سرسی قصد ندارد سپاهش را برای جنگ به وینترفل بفرستد. اما آیا جیمی این اطلاعات را در اختیار مردم شمال می‌گذارد؟
یک پیش‌بینی جسورانه
سانسا و دنریس دوستان خوبی خواهند شد
تنش میان سانسا استارک و دنریس تارگرین بسیار شدید شده و البته قابل توجیه است، اما شاید شوکه‌کننده و تعجب‌آور نباشد که این اتفاق موقتی و گذرا باشد و این دو زن باهوش و قدرتمند، با انگیزه‌ای مشترک در کنار هم قرار بگیرند.

 

دیدگاه‌های دیگران

ف
فرشید یاسائی |
مخالف 0 - 0 موافق
با درود. سئوال از نویسنده محترم. مخاطب شما از این تفسیر کیست. آیا این سریال در ایران اکران شده است!؟ یاسائی

تعداد بازدید :  630