شماره ۱۶۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
متاسفانه چیزی یادم نمی‌آید

آیدین سیارسریع طنزنویس

چهارشنبه 28 فروردین را درحالی شروع می‌کنیم که برخی‌ها از آتش‌گرفتن کلیسای نتردام بسیار ناراحت هستند و با قراردادن عکس‌هایشان همراه با این کلیسا سعی در دادن آرامش به مردم فرانسه دارند. ترامپ هم نیمه‌شب از خواب بیدار شده و در توییتی به فرانسه پیشنهاد داده از طریق هواپیما آتش را خاموش کنند. یک نهاد فرانسوی هم گفته اگر با هواپیما خاموش کنیم، کل بنا فرو می‌ریزد. ترامپ در واکنش به این جواب پتو را کشیده و گفته حالا دیگه خود دانید.

در فوتبال، گفت‌وگوها با یورگن کلینزمن ظاهرا به نتیجه نرسیده. گفته می‌شود تحریم‌ها در این تصمیم بی‌تأثیر نبوده است. پیشنهاد می‌شود به جای پول به مربی خارجی نفت بدهیم که برود بفروشد و روی پای خودش بایستد.

نماینده میاندوآب بالاخره به عکس جنجالی منتشرشده از خودش که پاها را روی میز قرار داده بود، واکنش نشان داد و گفت: «من نبودم». وی در پاسخ به این سوال که چرا انکار می‌کنید؟ گفت:   «چون یادم نمی‌آید اینجوری نشسته باشم.» پیشنهاد می‌شود بقیه مسئولان هم به همین طریق پاسخگوی افکار عمومی باشند. جهت تسهیل در پاسخگویی چند جواب آماده به مسئولان پیشنهاد می‌شود:
 1- یادم نمی‌آید کاندیدا بوده باشم.
2- من وزیر نبودم. شما شماره کجا را گرفته‌اید؟
 3- این اتهام‌ها به ما نمی‌چسبد. بنده در مجلس شورای ملی اول نماینده بودم.
 4- من مسئول نیستم، گیلاسم.
 5- لطفا اطلاعاتتان را به‌روز بفرمایید. من الان سه چهارسالی هست که به رحمت خدا رفته‌ام.

به گزارش ایسنا، مواضع دلسردکننده سران کشورهای اروپایی هر روز نسبت به برجام بیشتر می‌شوند. به گفته محمدجواد ظریف، بسیاری از کشورها توانسته‌اند به چارچوبی دو‌جانبه با ایران برای همکاری در شرایط تحریمی آمریکا دست یابند اما اروپا همچنان دست‌دست می‌کند. به نظر می‌رسد اروپا هم این روش‌ها را از خود ما یاد گرفته و الان به محض دیدن ما می‌گوید: «به جا نمی‌آورم. متاسفانه یادم نمی‌آید.»

متاسفانه این شایعه که نام «کوروش» از لیست نام‌های مجاز سامانه ثبت‌احوال حذف شد، تکذیب شد. ما به‌عنوان یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری بعدی برنامه داشتیم وعده بدهیم کوروش را به لیست نام‌های مجاز سامانه ثبت‌احوال و برنامه نود را به شبکه سه برمی‌گردانیم که متاسفانه این را هم از ما گرفتند.

بنده دیگر صحبتی ندارم. خدانگهدار.

 

 


تعداد بازدید :  455