شماره ۱۶۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
نشت گاز در مدرسه غیر انتفاعی شهر زیبا دو آتش‌نشان را روانه بیمارستان کرد
انفجاری که به‌خیر گذشت

شهروند| انفجار مدرسه‌ای در منطقه شهر زیبای تهران، دو نفر از نیروهای آتش‌نشانی را مصدوم کرد. این حادثه صبح دیروز رخ داد. در این حادثه به هیچ یک از دانش‌آموزان و کادر آموزشی این مدرسه آسیبی نرسید. البته ساعت وقوع این انفجار هم در بی‌تلفات‌بودن حادثه تأثیر داشت. وضع دو آتش‌نشان حادثه‌دیده هم چندان وخیم نیست و براساس شنیده‌های خبرنگار «شهروند» هر دو مصدوم به‌زودی از بیمارستان سوانح سوختگی مرخص می‌شوند.
حوالی ساعت 7 صبح روز سه‌شنبه بود که مسئولان مدرسه‌ای غیر انتفاعی در منطقه شهر زیبای پایتخت با تماس تلفنی آتش‌نشانی منطقه را در جریان نشت گاز قرار دادند. با حضور ماموران در مدرسه مشخص شد که منشأ بو موتورخانه این مدرسه است که در زیرزمین این واحد مسکونی قرار داشت. نیروهای آتش‌نشانی ابتدا با تخلیه کامل مدرسه و ایمن‌کردن محوطه به طرف زیرزمین حرکت کردند که در همان زمان انفجار رخ داد. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با تأیید وقوع این حادثه و مصدوم شدن دو نفر از آتش‌نشان‌های حاضر در محل حادثه به «شهروند» گفت: «موضوع از طریق مدیر مدرسه به همکاران من اعلام شد. با حضور پرسنل آتش‌نشانی هم مشخص شد که گاز شهری از موتورخانه این مدرسه نشت کرده است. به همین دلیل نیروهای ما برای جلوگیری از نشت گاز به زیرزمین مدرسه رفتند که همان لحظه انفجار رخ داد. البته این انفجار خفیف بود و عملا شعله آتشی وجود نداشت. افزایش لحظه‌ای دما باعث سوختگی دو نفر از همکاران ما شد. البته سوختگی سطحی صورت و دست همراه با التهاب بود؛ با وجود این، هر دو نفر بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان سوانح سوختگی اعزام شدند.»
او ادامه داد: «براساس آخرین پیگیری‌های انجام شده، حال هر دو نفر آنها مساعد است، مشکل حادی ندارند و به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.»
ملکی با بیان این‌که محل وقوع این حادثه به‌طور کامل ایمن شده و در حال حاضر هیچ خطری متوجه مدرسه نیست، گفت: «علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی درحال بررسی است.»

 


تعداد بازدید :  359