شماره ۱۶۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
وال‌استریت ژورنال، نیویورک تایمز و آسوشیتدپرس؛
افشاگران ترامپ برنده پولیتزر شدند

جوایز پولیتزر برای برتری در روزنامه‌نگاری ایالات متحده، به چندین رسانه ملی و محلی به دلیل پرداختن به تیراندازی‌های ‏جمعی و رسوایی‌های ادعایی در مورد رئیس‌جمهوری آمریکا اعطا شد‎.
این سازمان اعلام کرد: «وال استریت ژورنال» در رده‌بندی گزارش‌های ملی بابت مقالاتش در مورد پرداخت‌های مالی مایکل ‏کوهن، وکیل سابق ترامپ برای اطمینان از سکوت زنانی که مدعی روابط جنسی با رئیس‌جمهوری آمریکا شده بودند، جایزه ‏پولیتزر را به دست آورد‎.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» برای تحقیقات درباره فعالیت‌های مالیاتی خانواده ترامپ که موجب شد میلیون‌ها دلار از ‏ثروت فرد ترامپ، پدر رئیس‌جمهوری آمریکا با کمترین میزان مالیات بر ارث به فرزندانش برسد، تعلق گرفت‎.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هم برای تشریح قساوت‌های جنگ ائتلاف متجاوز عربستان در یمن، ازجمله سرقت غذاهای ‏امدادی، استفاده از کودک سربازان و شکنجه، جایزه پولیتزر را به خانه برد‎.‎
سه جایزه پولیتزر برای پوشش خشونت با سلاح در ایالات متحده طی‌سال گذشته اعطا شده است. روزنامه «سوث فلوریدا سان ‏سانتینل» جایزه پولیتزر را برای پوشش قتل ۱۷ محصل و کارمند در دبیرستان «مجوریتی استونمن داگلاس» در پارکلند فلوریدا در ‏فوریه ۲۰۱۸ دریافت کرد‎.‎ روزنامه «پیتسبورگ پست-گازتا» جایزه انتشار خبر فوری از پوشش تیراندازی جمعی در کنیسه «درخت زندگی» در این شهر در ‏اکتبر ۲۰۱۸ را دریافت کرد. این حمله ۱۱ کشته بر جای گذاشت. روزنامه «کپیتال گازتا» در آناپولیس مریلند، جایزه ویژه برای ‏پوشش کشتن پنج تن از کارکنانش در اتاق خبرش را گرفت.


تعداد بازدید :  383