شماره ۱۶۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
تریبون

 رد صلاحیت‌ها کاهش می‌یابد
 شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مجلس گفت: «اگر شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات مجلس را تأیید کند یا این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و در آن‌جا به تصویب برسد، تعداد رد صلاحیت‌ها کاهش پیدا می‌کند. با پیشنهاد آقای مطهری درخصوص التزام عملی به اسلام، باید موضوعی آشکار باشد تا بگویند کسی به اسلام اعتقاد ندارد یا درخصوص التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه اظهار شخص کافی است، البته اگر شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات مجلس را تأیید کند. درحال حاضر بحث شورای نگهبان در رد اصلاح قانون انتخابات مجلس مطرح است.»

حزب کارگزاران با مجموعه اصلاح‌طلبان کار می‌کند
 حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «تا دو هفته آینده درباره زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی برای مجلس یازدهم در حزب تصمیم‌گیری می‌کنیم. تا انتخابات هنوز زمان باقی است و ما هم هنوز فعالیت انتخاباتی را آغاز نکرده‌‌ایم. طبیعتا ما با مجموعه اصلاح‌طلبان کار می‌کنیم. کارگزاران در مجموعه اصلاح‌طلبان تعریف می‌شود و ما هم در چارچوب آن به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه می‌دهیم.»

رفتار آمریکا سرتاسر تناقض دارد
 مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «رفتار چندگانه آمریکا به قدری آشکار بوده که تمامی جامعه جهانی با آن آشنا شده است. رفتار آمریکا سرتاسر تناقض دارد و اقدام اخیر آنان یک نمونه کوچک از این تناقض رفتاری است. در این زمان آمریکا نقاب از چهره برداشته و ذات واقعی خود را نشان داده است. خروج آمریکا از پیمان‌های جهانی مانند پیمان آب و هوا، مداخله آشکار در ونزوئلا برای براندازی حکومت آن کشور و بخشیدن خاک کشوری به کشوری دیگر نشان از رفتار نامتعارف و جنون‌آمیز آمریکا دارد. برای فهمیدن و اثبات رفتار‌های دوگانه آمریکا احتیاج به استناد این موضوعات نیست. رفتار آنها در جامعه جهانی کاملا آشکار شده است. آنها از یک سو ادعای حقوق بشر دارند اما عملا شاهدیم که این بحث را در کشور خود و کشور‌هایی که در آن حضور دارند، نادیده می‌گیرند .»


تعداد بازدید :  395