شماره ۱۶۷۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان با برآورد هزینه 1220 میلیارد ریال

اصفهان – بهمن راعی| ساخت مجموعه 5 پل و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در ورودی شرق اصفهان، بار ترافیکی شهر را کاهش می دهد
شهردار اصفهان در آئین آغاز به کار پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان که بخشی از حلقه حفاظتی کلان شهر اصفهان است با اشاره به اینکه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان 78 کیلومتر طول دارد که حدود 50 کیلومتر آن در شهر اصفهان اجرایی می شود، اظهار کرد: این طرح در واقع یک آزادراه دورتادور شهرهای اطراف اصفهان است که احداث آن می تواند بار سنگین ترافیک در نقاط مختلف شهر اصفهان را کاهش دهد.  به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، قدرت اله نوروزی با بیان اینکه این طرح شهر را با روان سازی منطقی ترافیک مواجه می کند، گفت: کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت تردد و کاهش آلودگی هوا از جمله مزایای رینگ چهارم ترافیکی شهر است که از استانداری اصفهان می خواهم برای اینکه ماموریت تعریف شده ما در مورد این طرح محقق شود، کمک لازم برای تخصیص اعتبارات دولتی به این پروژه را داشته باشند.  شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان با آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در آذرماه آغاز شد، گفت: با آغاز تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی اعلام کردیم که این طرح ظرف 10 ماه ساخته خواهد شد و اکنون شواهد امر حاکی از سرعت خوب پروژه است به طوریکه اکنون در این طرح شش درصد از برنامه ریزی اولیه جلوتر هستیم. وی از پرداخت 23 میلیارد تومان برای آزادسازی زمین های طرح مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد و گفت: این پل با نگاه معماری و شهرسازی ساخته می شود چراکه منطقه ای که پروژه در آن قرار گرفته دروازه شرقی ورود به شهر اصفهان به شمار می رود.
شهردار اصفهان افزود: از مجموعه پل های نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی 7 کیلومتر مسیر است که اجرای آن سالانه از نظر سوخت ۳۰ میلیارد تومان سود دارد که از این عدد، ۱۸ میلیارد تومان به هزینه های کاهش سوخت مرتبط است. در ادامه این مراسم استاندار اصفهان نیز ضمن قدردانی از تلاش های شهرداری و شورای شهر اصفهان برای اجرای طرح هایی که منجر به کاهش ترافیک در شهر اصفهان می شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در عرصه های مختلف مصرف زیاد انرژی است که دلیل اصلی آن هم ارزان بودن انرژی در کشور ما به شمار می رود. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان هم با اشاره به مختصات فنی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، اظهار کرد: طرح مطالعاتی ساخت حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان از سال 73 آغاز شد و نهایتا در سال 79 با دریافت مصوبه شورای عالی برنامه ریزی استان اصفهان به پایان رسید اما هیچ گاه فازهای اجرایی آن در دوره های قبلی اجرا نشد.

 


تعداد بازدید :  383