شماره ۱۶۷۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# صدا_سیما# استفتا# قمار # پرسپولیس #شکست # فساد_در_فوتبال

این‌که یکی از مراجع تقلید صراحتا مسابقه برنده باش را مصداق قمار خوانده و گفته که «کسانی که در آن شرکت می‌کنند، مالک آن جوایز نمی‌باشند»؛ در فضای مجازی غوغا به‌پا کرده است...
ماجرا از آن‌جا آغاز شد که سایت جماران از اتفاقی مهم پرده برداشت و نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی که یکی از مراجع عظام تقلید است، به استفتایی درباره جوایز پلکانی یکی از مسابقات تلویزیونی پاسخ داده و گفته که «این کار قمار است و شرکت‌کنندگان مالک آن جوایز نمی‌شوند.»
این پاسخ کامنت‌های پرشماری را در فضای مجازی موجب شد. عده‌ای از کاربران با اشاره به این‌که این اتفاق تنها در برنامه برنده باش رخ نمی‌دهد، این پاسخ را به اغلب مسابقات تلویزیونی تعمیم دادند. ازجمله کاربری که نوشت: «مسابقه روبیکیو هم این‌گونه است. اگر به‌صورت میانگین 500‌هزار نفر را در این مسابقه شریک بدانیم و هر شرکت‌کننده به‌طور متوسط یک «جون اضافه» به قیمت 2800 تومان بخرد، به عدد شگفت‌انگیز یک‌میلیارد و 400‌میلیون تومان می‌رسیم، آن‌‎هم درحالی‌که تنها 50‌میلیون تومان جایزه داده می‌شود. این یعنی یک‌میلیارد و 350‌میلیون تومان سود خالص فقط برای یک شب و فراموش نکنیم که آن 50‌میلیون تومان نیز اصطلاحا «این جیب به آن جیب» می‌شود و برنده نمی‌تواند پولش را بردارد و خرج کند، بلکه باید از آن برای خرید بلیت، فیلم، موسیقی و... و درواقع در جهت رونق کسب‌وکار روبیکا اقدام کند.»
این تحلیل کامنت‌های پرکنایه‌ای را در ادامه به‌همراه داشته، ازجمله نظر کاربری که گفته: «دانشگاهی است برای خودش این صداوسیما». یا «کل برنامه‌هایمان شده قمار و قماربازی». این ماجرا بی‌تردید در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت...

شکست پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان دستمایه انتقادهای فراوان هواداران فوتبال به عملکرد شاگردان برانکو ایوانکوویچ شده است. بسیاری از طرفداران پرسپولیس به عملکرد تیم‌شان جلوی الاهلی اعتراض دارند و البته برخی طرفداران استقلالی نیز توییت‌های طنزی را دراین‌باره منتشر کرده‌اند؛ برخی از این توییت‌ها را بخوانید:  
-دستاورد بودیمیر برای پرسپولیس چی بوده؟ مهدی شریفی چطور؟ واکنش رسانه‌ها به این خریدها چی بوده؟ هنوز هم با وجود خریدهای خوبی مثل تیام و پاتوسی و ایسما، به شفر به خاطر خرید گرو و نویمار میگن دلال، ولی برانکو تو حاشيه امن رسانه‌هاس.
-به نظرم باید هر طور شده طارمی رو برگردونن پرسپولیس. بدون اون ما چجوری قهرمان لیگ بشیم و بریم فینال آسیا؟
-بعد از جواد کاظمیان یادم نمیاد پرسپولیس کاشته‌زن خوب داشته باشه.
-چی باید گفت به بازیکنی که میدونه با یه اخطار بازی حساس بعدی رو از دست میده باز میره به داور اعتراض می‌کنه و اخطار بی‌مورد میگیره.

صحبت‌های عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره وجود همجنس‌گرایی در فوتبال و تخلفاتی که برخی افراد در این خصوص انجام دادند، حسابی سروصدا کرده است. شاه‌حسینی در برنامه فرمول یک جلوی علی ضیاء نشست و به‌طور شفاف این شائبه را مطرح کرد که یکی از مباحث فساد در فوتبال همجنس‌گرایی است. از این رو بسیاری از طرفداران و مخاطبان فوتبال در اینستاگرام و توییتر ویدیوی صحبت‌های رئیس سابق کمیته انضباطی را انتشار می‌دهند و دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند. جالب است که بسیاری از طرفداران فوتبال نسبت به شاه‌حسینی موضع گرفتند و او را فردی خواندند که می‌خواهد جو فوتبال را متشنج کند!


تعداد بازدید :  428