شماره ۱۶۷۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
مردم می‌پرسند چرا پول‌هایمان باید در حساب همراه اول بماند؟
قبض‌های نجومی موبایل، وزیر را هم شوکه کرد

روز گذشته برای عده‌ای از شهروندان پیامکی از سوی همراه اول ارسال شد که شوک‌برانگیز بود. مبلغی که برای مصرف ماهانه تلفن‌همراه شهروندان اعلام شده بود، بسیار بالاتر از رقمی بود که عموما برای هر کدام‌شان می‌رسید، تا جایی که حتی وزیر ارتباطات هم روز گذشته در توییتی به قبض ارسال‌شده اشاره کرد و تصویر آن را هم منتشر کرد؛ تصویری که نشان می‌داد مبلغ قبض تلفن همراهش 4555000 ریال اعلام شده است. وزیر ارتباطات درباره این تصویر نوشته: «شاید خیلی از شما هم صبح امروز مثل من از دریافت پیامک قبوض نجومی همراه اول شوکه شدید. با پیگیری سازمان تنظیم مقررات، همراه اول برای 800‌هزار مشترکی که قبض نجومی ارسال شده بود، پیام عذرخواهی فرستاد و خطوط قطع‌شده، وصل شدند. صورتحساب صحیح متعاقبا ارسال می‌شود.» با این حال پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» نشان می‌دهد که عده‌ای از شهروندان این مبلغ را شب گذشته واریز کرده بودند. به همین جهت هم صبح روز گذشته بعضی از دفاتر امور مشترکین پر از جمعیت مراجعه‌کننده بود؛ کاربرانی که می‌خواستند بدانند چرا چنین مبلغی به‌عنوان قبض برای آنها اعلام شده است؟ پاسخ را البته وزیر ارتباطات صبح دیروز توییت کرد اما جریان فقط به همین‌جا ختم نمی‌شد. عده‌ای از شهروندان مبلغ اعلام‌شده را واریز کرده بودند و می‌خواستند بدانند چطور می‌توان مبلغ را باز پس گرفت؟ شرکت همراه اول هم به دفاتر امور مشترکین خود اعلام کرده بود تا به مراجعه‌کننده بگویند که مبلغ مورد نظر در قبض بعدی محاسبه خواهد شد. به این ترتیب که مشترک بستانکار خواهد بود تا میزان مصرف ماهانه آنها از قبض بعدی خودبه‌خود کسر شود. با این حال اعتراض بعضی شهروندان همچنان بجاست. عده‌ای هم در صفوف امور مشترکین به این نکته اشاره داشتند که اگر هرکدام از مشترکان مبلغی حتی اندک به حساب شرکت همراه اول واریز کرده باشد، در کلیت مبلغی کلان خواهد شد که طبیعتا با محاسبه سود آن می‌توان به رقمی بالا رسید. پرسش و اعتراض این گروه در واقع این بود که چرا چنین مبلغی باید در حساب‌های شرکت همراه اول بماند و به مشترک عودت داده نشود؟ از آن جهت که شفاف‌سازی یکی از افتخارات دولت بوده است، وزیر ارتباطات فورا به این ماجرا واکنش داد که جای تقدیر دارد اما امیدواریم پرسش شهروندان درباره موضوع اخیر هم مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه هرکدام از شرکت‌های ذیربط با وزارت ارتباطات ناگزیر چنین اشتباهی را مرتکب شوند، اعتمادسازی بین کاربر و شرکت ارایه‌دهنده خدمات از بین خواهد رفت و ابهاماتی به وجود خواهد بود که باید به آنها پاسخ داده شود. همان‌طور که وزارت ارتباطات در ماه‌های اخیر پیگیر دغدغه‌های شهروندان بوده، خواسته بعضی از مشترکان همچنان عودت‌دادن میزان مبلغ قبض است، چون مبلغ بعضی از قبض‌ها چنانکه خود محمدجواد آذری‌جهرمی هم اشاره کرده، کم نیست.


تعداد بازدید :  472