شماره ۱۶۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
فلکه اول

عصبانی نیستم! | آرزو درزی| به‌تازگی در آن سر دنیا، یک موسسه‌ای که معلوم نیست از کجا بودجه می‌گیرد و به کجا وصل است، آمده یک آماری از احساسات مردم دنیا منتشر کرده، طبق این آمار هم ظاهرا ما پنجمین مردم مضطرب، چهارمین مردم نگران و سومین مردم خشمگین دنیا هستیم! از همین اعداد مسخره مشخص است که این موسسه گالوپ با ما لج است و می‌خواهد حقمان را بخورد، وگرنه در همه‌ این رشته‌ها حق ما سکوی قهرمانی است.
این موسسه‌ معلوم‌الحال در گزارش مضحکش گفته 43‌درصد از ایرانی‌هایی که با آنها مصاحبه شده، روز قبل از مصاحبه احساس «خشم» را تجربه کرده‌اند. یک بچه خردسال هم می‌فهمد این آمار غلط است، یعنی آن 57‌درصد باقی‌مانده، روز قبلش سرِ کرایه تاکسی با راننده دعوایشان نشده؟ هیچ‌کس در خیابان برایشان مزاحمت ایجاد نکرده؟ توی یک اداره‌ دنبال کار اداری‌شان ندویده‌اند؟ هیچ‌کس از روبه‌روی‌شان ورود ممنوع نیامده که راهشان را ببندد؟ به این‌که حقوقشان عقب‌افتاده فکر نکرده‌اند؟ هیچ‌کس توی هیچ صفی ازشان جلو نزده؟نصف شب با پیامک تبلیغاتی از خواب بیدار نشده‌اند؟ در آن روز کذایی، هیچ خبر گرانی منتشر نشده؟ اصلا همه اینها به کنار، یاد آن موقعیتی که طارمی دقایق آخر بازی با پرتغال خراب کرد هم نیفتادند؟! واقعا باور می‌کنید؟ چطور می‌شود یک ایرانی طی ۲۴ ساعت، خشم را تجربه نکند؟
جناب گالوپ، به نظرم شما هم باید یک تجدیدنظری در آمار منتشرشده‌ات بکنی. مردم دنیا مسخره شما نیستند که هر روز مزخرفاتتان را بشنوند. اگر می‌توانید مثل بچه آدم گزارش تهیه کنید، بکنید، اگر نه بساطتان را جمع کنید و بروید دنبال بازی‌تان، تا آن رویمان بالا نیامده.

 


تعداد بازدید :  377