شماره ۱۶۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
مسی، در راه تاریخ‌سازی

ساعت 23:30 امشب در ورزشگاه آنفیلد و با انجام بازی بین دو تیم لیورپول و بارسلونا، تکلیف یکی از تیم‌های راه‌یافته به فینال لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد. هرچند با توجه به نتیجه بازی رفت و برد 3 بر صفر بارسلونا، تقریبا می‌توان از همین حالا تیم اول ایالت کاتالونیا را یک پای مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا در‌ سال 2019 که نیمه خردادماه در شهر مادرید برگزار خواهد شد، قلمداد کرد. با این‌که در روزهای اخیر خبر مصدومیت محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول و احتمال عدم حضور او در بازی امشب با بارسلونا به تیتر یک رسانه‌های ورزشی اروپا و جهان تبدیل شده، اما همچنان هنرنمایی هفته گذشته لیونل مسی نقل محافل فوتبالی است و همه منتظرند ببینند لئوی مهارنشدنی امشب چه معامله‌ای با قرمزپوشان بندر لیورپول خواهد کرد.
تداوم درخشش، راز موفقیت
مسی این روزها در دوران اوج قرار دارد و تقریبا هر بار که پشت محوطه جریمه حریف پا به توپ می‌شود، یک موقعیت گل بالای 70‌درصد برای خود یا هم‌تیمی‌هایش خلق می‌کند. این روزها بازار تعریف و تمجید از کاپیتان بارسلونا و تیم‌ملی فوتبال آرژانتین داغ است و از ویسنته دل بوسکه، سرمربی سابق تیم‌ملی اسپانیا گرفته تا یورگن کلوپ، سرمربی تیم رقیب یعنی لیورپول و حتی آقای خاص فوتبال جهان یعنی ژوزه مورینیو همگی مسی را اعجوبه‌ای فراتر از تاریخ فوتبال جهان توصیف کرده‌اند. مسی نخستین بازیکنی است که موفق شد پنج بار توپ طلا را به دست بیاورد و عظمت کار او آن‌جایی مشخص می‌شود که بدانیم تا پیش از او افسانه‌هایی چون یوهان کرایف، میشل پلاتینی و مارکو فان باستن تنها توانسته بودند سه بار توپ طلا را از آن خود کنند. در بحث توصیف قابلیت‌های منحصربه‌فرد مسی، «تداوم درخشش» آن هم برای مدت زمان طولانی را شاید بتوان مهمترین ویژگی ستاره آرژانتینی تلقی کرد؛ ویژگی‌ای که تنها یک نفر دیگر، یعنی اعجوبه پرتغالی عالم فوتبال کریستیانو رونالدو از آن بهره‌مند است.
پله یا مارادونا؟ هیچ کدام، مسی
وقتی شخصی چون ژوزه مورینیو به‌عنوان کسی که بارها در معرض ضرب شست لیونل مسی قرار داشته، کاپیتان بارسلونا را «خدای فوتبال» لقب می‌دهد، بدان معناست که ستاره آرژانتینی چیزی بیش از همه نامداران پیشین به جهان فوتبال عرضه کرده است. عالم فوتبال برای سالیان متمادی درگیر دعوایی جدی و چالش‌برانگیز بود تا معلوم شود «پله» فوتبالیست متبحرتری بوده است یا «مارادونا»!؟ و جالب آن‌که مدت‌هاست دیگر کسی چنین سوالی را مطرح نمی‌کند، زیرا اکنون گزینه سومی اضافه شده است که نه مروارید سیاه برزیلی و نه جادوگر آرژانتینی تمایلی به هماوردی و رویارویی با او، حتی در حد کل‌کل دو آتشه‌های فوتبالی ندارند. مهم نیست اگر هنوز برخی با به رخ کشیدن افتخارات ملی مارادونا، پله و امثالهم سعی در تخفیف ستاره 32ساله این روزهای فوتبال جهان دارند. مسی این روزها در مسیر تاریخ‌سازی دوباره  قرار دارد. او نامزد بلافصل کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در‌ سال 2019 است و تا تبدیل شدن به نخستین بازیکنی که 6 بار توپ طلا را در آغوش گرفته، فاصله‌ای بس کوتاه دارد.


تعداد بازدید :  466