شماره ۱۶۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
عددخبر

23 درصد کاهش تولید گوشت قرمز
 
در فصل زمستان ‌سال گذشته تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی با کاهش ۲۳‌درصدی به ۸۱.۵‌هزار تن رسیده است. بررسی طرح آمارگیری مرکز آمار در رابطه با کشتار دام در کشتارگاه‌های کشور در زمستان ‌سال قبل نشان می‌دهد که وزن گوشت قرمز تولیدشده انواع دام‌های ذبح‌شده در مجموع ۸۱.۵‌هزار تن بوده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.  مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در زمستان‌ سال ۱۳۹۷ با عملکرد فصل مشابه ‌سال ۱۳۹۶ نشان‌دهنده کاهش ٢٣درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی است.

5 میلیون تومان قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۶اردیبهشت ۹۸ به ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. به گزارش  مهر، در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱ میلیون تومان شد.  هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۲ دلار و ۴۴ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۶۰ هزار و ۸۴ تومان خرید و فروش شد.

30 درصد کاهش تولید خودرو در فروردین

آمار تولید خودرو درکشور طی فروردین امسال نشان‌دهنده کاهش 30‌درصدی کل تولیدات است. این درحالی است که آمارگیری وزارت صنعت حاوی اشتباهات قابل توجهی بوده و رشد 42‌درصدی برای تولید خودرو اعلام شده است. به گزارش فارس، طبق آمار منتشرشده از سوی دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، در فروردین امسال 47‌هزار و 983 دستگاه انواع خودرو درکشور تولید شد که نسبت به رقم 68‌هزار و 180 دستگاهی تولید خودرو در
فروردین 97، کاهش 29.6‌درصدی را داشته است.


تعداد بازدید :  433