شماره ۱۶۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
هیچ دری برای فرزاد بسته نمی‌ماند!
پایان کار سارقی با 300 دسته‌کلید

شهروند| متهمی که با ۳۰۰ دسته‌کلید انواع قفل‌ها را باز می‌کرد، به آخر خط رسید. با وقوع چندین سرقت مشابه طی یک سال گذشته در محدوده‌های شهرک‌های شرق و غرب تهران و همچنین شکایت تعدادی از مالباختگان، تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.
در بررسی‌های فنی و تخصصی که کارآگاهان این پایگاه انجام دادند، مشخص شد که نحوه سرقت‌ها همه به یک شکل بود و سارق یا سارقان بدون تخریب درِ منازل و صرفا با بازکردن قفل درهای ورودی، وارد خانه می‌شدند و اقدام به سرقت می‌کردند؛ این درحالی است که در تمامی سرقت‌ها یکی از اموال مسروقه که به‌صورت ثابت به سرقت برده ‌شده بود، تلویزیون، ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی بود.
این مسأله سر نخ‌های جدیدی در اختیار کارآگاهان قرار داد و تحقیقات وارد مرحله‌ای جدید شد تا این‌که در آخرین روزهای فروردین‌ماه امسال، پرونده شکایتی درخصوص سرقت خانه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد که طی آن شاکی اظهار داشت که فیلم دوربین مداربسته منزلش ردی از یک سارق را نشان می‌دهد.
بلافاصله با هماهنگی مرجع قضائی فیلم بررسی و مشاهده شد که سارق پس از پیاده‌شدن از یک خودروی سواری سبزرنگ با استفاده از دسته‌کلیدی که داشت، قفل‌های خانه  را باز کرد و درحالی‌که لباس نظامی به تن داشت، وارد خانه شد و لوازم منزل ازجمله تلویزیون ال‌سی‌دی را به سرقت برد.
در بررسی‌های بعدی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته، پلاک خودروی مذکور به‌دست آمد و بلافاصله با هماهنگی مرکز کنترل پلیس پایتخت، مالک خودرو شناسایی شد و کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضائی به منزل او اعزام شدند.
مالک خودرو که صادق نام داشت، در تحقیقات انجام‌شده گفت که مدتی است خودرو در اختیار دامادش است که با هماهنگی صورت‌گرفته مخفیگاه این متهم در محدوده یافت‌آباد تهران شناسایی و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهم به محل اعزام شد.
متهم که فرزاد ۳۸ساله نام داشت در مخفیگاهش دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه او تعدادی اموال مسروقه ازجمله سه دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی کشف شد.
متهم به همراه اموال مسروقه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد. زمانی که متهم در برابر کارآگاهان قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و گفت که حدود یک‌سال پیش به فکر سرقت از منازل شهروندان افتاد و برای این‌که شهروندان به ترددهایش در شهرک‌ها و محله‌ها شک نکنند، البسه و تجهیزات نظامی به تن می‌کرد و با استفاده از خودروی پدر همسرش، سرقت‌ها را انجام می‌داد و اموال مسروقه را پس از انتقال با خودرو به محدوده‌های خلازیر و اطراف آن، به مالخران اموال سرقتی  می‌فروخت.
سرهنگ دولتخواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «متهم در پاسخ به این سوال که چرا اقدام به سرقت تلویزیون، ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی می‌کرده، گفت با توجه به این‌که در میان مالخران این وسیله خانگی خرید و فروش خوبی داشت و به سرعت فروش می‌رفت، اقدام به سرقت آن می‌کرده است.»
در بازرسی از وسایل متهم نیز ۳۰۰ قطعه کلید با طرح‌های مختلف ازجمله کلیدهای معمولی و کامپیوتری کشف شد که متهم در توضیح این مطلب نیز گفت که با دسته‌بندی کلیدها و کدگذاری روی آنها می‌توانسته در کمترین زمان ممکن نوع کلیدی را که به قفل درهای ورودی مجتمع‌ها و منازل شهروندان مطابقت داشته، پیدا و بدون تخریب و دردسر قفل
را باز کند. در حال حاضر، هشت تن از مالباختگان ضمن حضور در پلیس آگاهی پایتخت، اموال مسروقه خود را شناسایی کرده‌اند و با توجه به این که امکان دارد مالباختگان بیشتری در این‌خصوص به پلیس مراجعه کنند، بنا بر دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.


تعداد بازدید :  152