شماره ۱۶۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
تریبون

تاثیر ارز دولتی به‌زودی در سفره‌های مردم احساس می شود ‏
محمدباقر نوبخت،  رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: در توزیع ارز دولتی به کالاهای اساسی به قسمی عمل می شود که مردم آثار آن را در سفره هایشان احساس کنند. اصلاح ساختار بودجه در قالب لایحه نیست، در این زمینه طرحی آماده شده است که طبق ابلاغیه مقام معظم رهبری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوای سه گانه مورد بررسی قرار می گیرد. دیگر نیازی نیست بعد از بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در شورای هماهنگی اقتصادی قوا، درمجلس شورای اسلامی نیز مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. در قانون بودجه سال 98، برای تامین کالاهای اساسی اعتبار 14 میلیارد دلاری دیده شده است، اکنون تاثیر این میزان اعتبار در بازار احساس نمی شود.»

توزیع «بسته‌های غذایی» رمضان
 علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع بسته‌های غذایی ویژه ماه رمضان ‏بین مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم و خیلی محروم خبر داد و گفت: «هدف‌گذاری امسال کمیته امداد برای توزیع ‏بیش از ۲۰ میلیارد تومان بسته غذایی در ماه رمضان است. این کمک‌ها در مناطق محروم و خیلی محروم ‏توزیع می‌شود که حداقل یک چهارم مددجویان بسته غذایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است و تمام این ‏بسته‌های غذایی از سوی خیران تهیه می‌شود.‏»

فروش متری مسکن راهی برای خانه‌دار شدن
 سید مازیار حسینی، معاون وزیر شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای فروش متری مسکن خبرداد و گفت: «‏افراد می‌توانند با منابع مالی خرد خود، چند متر از یک واحد را خریداری کنند و به تدریج مالک کل یک ‏واحد مسکونی شوند. از سوی دیگر بانک عامل بخش مسکن با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به تأمین ‏مالی بخش مسکن با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه اقدام می‌کند و اگر متراژی که مردم به تدریج می‌خرند، ‏به اندازه یک واحد مسکونی شد، می‌توانند با روش خرید متری مسکن که سبب شده تا پول آنها حفظ شده و ‏ارزش آن از بین نرود، یک واحد مسکونی کامل را خریداری کنند.»‏

 


تعداد بازدید :  457