شماره ۱۶۸۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
تریبون

زمان آن رسیده که از اجرای مفاد برجام شانه خالی کنیم
علا‌ءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «به این دلیل که آمریکایی‌ها نقض عهد کرده‌اند و اروپایی‌ها نتوانستند به تعهدات خود به‌طور کامل عمل کنند، به نظر من زمان برای این‌که ما هم دوسویه عمل کنیم و متقابلا از اجرای تعدادی از مفاد برجام شانه خالی کنیم، فرا رسیده، گرچه مسئولیت این کار با شورایعالی امنیت ملی است. با توجه به این‌که آمریکا با این اقدام و اقدامات مشابه متعدد از بسیاری از معاهدات دوجانبه و چند‌جانبه خارج شده‌، نشان داده‌ که دوران ترامپ عملا ناقض همه تعهدات بین‌المللی است و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.»

افطاری دادن با استفاده از اموال بیت‌المال ممنوع
سیدمحمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: «طرحی دوفوریتی با عنوان «ممنوعیت دادن افطاری و هدایا با استفاده از اموال غیرشخصی و همچنین دولتی در دستگاه‌های مختلف» در مجلس تهیه شده است.» وی افزود: «تاکنون 40 نماینده این طرح را به امضا رسانده‌اند. طبق این طرح هر گونه افطاری دادن یا اهدای هدایای مختلف اعم از نقدی و غیرنقدی با استفاده از اموال بیت‌المال، دولتی و غیرشخصی برای کلیه دستگاه‌ها ممنوع خواهد بود.»

اعزام ناو هواپیمابر اقدامی نمادین است
محـــمدجــواد جمالی‌نوبندگانی، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: «هزینه اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به خاورمیانه برعهده بن سلمان خواهد بود، زیرا ترامپ فردی نیست که بخواهد از جیبش هزینه کند. این مسأله صرفا اقدامی نمادین از سوی کاخ‌سفید است. آمریکایی‌ها هم‌اکنون درصدد اجرای سیاست فشار همه‌جانبه هستند. درواقع دولتمردان کاخ‌سفید می‌خواهند با بهره‌گیری از ابزار نظامی و طرح مسأله روی میز بودن تمام گزینه‌ها به مسئولان کشورمان فشار وارد کنند. شاید بتوانند زمینه مذاکرات را فراهم کنند، اما هیچگاه این مهم رخ نخواهد داد. در این بین باید یادآور شد آمریکایی‌ها با این اقدام می‌خواهند به هم‌پیمانان افراطی خود در منطقه مانند بن سلمان و همچنین بن زاید روحیه دهند.»


تعداد بازدید :  476