شماره ۱۶۸۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
کانادا به زن متهم به کفرگویی پناهندگی سیاسی داد:
آسیه بی‌بی پیش دو دخترش رفت

آسیه بی‌بی، زن پاکستانی متهم به کفرگویی سرانجام از کشورش خارج شده است.
روز چهارشنبه، ١٨ اردیبهشت (٨ می)، یک مقام پاکستانی گفت که آسیه بی‌بی سرانجام از این کشور خارج شده و افزود که این زن «با تصمیم خود که مستقلا اتخاذ کرده بود»، پاکستان را ترک کرده است. ساعاتی بعد وکیل آسیه‌بی‌بی تایید کرد که او به کانادا رسیده است. دو دختر این زن پاکستانی در کانادا زندگی می‌کنند و دولت کانادا به خود او پناهندگی سیاسی اعطا کرده است.
خروج این زن پاکستانی به دلیل تهدیدهای برخی گروه‌ها علیه جان او صورت گرفته است. آنان از تبرئه او از اتهام اهانت به پیامبر اسلام ناخرسند بوده و این زن را مستوجب اعدام دانسته‌اند.
مسلمانان تندرو ازجمله شماری از سیاستمداران اسلامگرای پاکستانی تبرئه آسیه بی‌بی را محکوم کرده و خواستار اعدام او شدند.
آسیه نورین مشهور به آسیه بی‌بی که مسیحی کاتولیک است، در‌ سال ۲۰۰۹ به دلیل نوشیدن آب از یک ظرف که ظاهرا متعلق به مسلمانان بود، با واکنش تند یک زن مسلمان روبه‌رو شد و در پی آن، بین دو طرف جدال لفظی بروز کرد. زن مسلمان بعدا آسیه بی‌بی را متهم کرد که در جریان نزاع، به پیامبر اسلام توهین کرده و در نتیجه، مرتکب کفرگویی شده است.
او همواره این اتهام را رد کرده و گفته است که زن مسلمان به خاطر کینه‌ای که از خانواده او داشته، چنین اتهامی را وارد کرده است. با انتشار خبر این اتهام، گروهی از اهالی محل به خانه آسیه ‌بی‌بی حمله کردند و به ضرب و شتم او پرداختند. بعدا بعضی از این افراد به‌عنوان شاهد در دادگاه حضور یافتند و گفتند که این زن به توهین به پیغمبر اسلام اعتراف کرده است.
رأی دیوانعالی واکنش تند مسلمانان تندرو ازجمله شماری از سیاستمداران پاکستانی و تهدید این زن به قتل را در پی داشت و باعث شد او به زندگی مخفی روی بیاورد.

 


تعداد بازدید :  663