شماره ۱۶۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
پاتریک شاناهان، مهندس غیر نظامی و محبوب کیست؟
گزینه دونالد ترامپ برای وزارت دفاع

رئیس‌جمهوری آمریکا، پاتریک شاناهان را که در پنج ماه گذشته سرپرستی وزارت دفاع را به عهده داشت به‌عنوان وزیر دفاع ایالات متحده به سنا معرفی کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید یک روز قبل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاناهان در ماه‌های گذشته نشان داد که از صلاحیت مدیریت وزارت دفاع برخوردار است.» پاتریک شاناهان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر سنا به او رأی اعتماد دهد، استراتژی کاخ سفید برای دفاع از کشور را اجرا می‌کند. حالا شاناهان باید از سوی سنای آمریکا تأیید شود.
ترامپ، شاناهان را با این هدف به‌عنوان وزیر دفاع معرفی کرده که او برنامه توسعه نظامی آمریکا را پیش ببرد. پاتریک شاناهان 56ساله، معاون سابق جیمز متیس و مدیر اجرایی پیشین شرکت بویینگ بود. او از اواخر دسامبر ‌سال ۲۰۱۸ پس از آن‌که جیمز متیس به‌دلیل اختلاف با تندروهایی مانند جان بولتون (مشاور امنیت ملی) و مایک پمپئو (وزیر خارجه) از وزارت دفاع کناره‌گیری کرد، سرپرستی پنتاگون را به عهده گرفت.
 شاناهان دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک از موسسه تکنولوژی ماساچوست و همچنین فوق لیسانس ام.بی.ای از دانشگاه ام.آی.تی است. گرچه چیزهای زیادی از مواضع سیاسی شاناهان در دست نیست، اما روزنامه یو.اس.ای تودی در گزارشی نوشته است شاناهان هیچ تجربه نظامی ندارد، اما دونالد ترامپ بشدت او را دوست دارد. سی.ان.ان نیز گزارش داده که مک‌کین در زمان حیات خود بشدت با رویکرد سیاسی شاناهان در قبال اوکراین مخالف بود. از سوی دیگر، نیویورک‌تایمز نیز ادعا کرده که شاناهان یکی از افرادی است که بشدت با سیاست دونالد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک موافق بوده است.


تعداد بازدید :  373