شماره ۱۶۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
امشب پرسپولیس به جام حمله می کند، سپاهان و استقلال به ناامیدی
افطاری به صرف قهرمانی؟

شهروند| لیگ‌برتر به هفته ماقبل پایانی رسید و این امکان وجود دارد که در پایان بازی‌های امروز سرنوشت قهرمان و دیگر تیم سقوط‌کننده به لیگ یک مشخص شود. اتفاق جالب این است که به جز بازی ذوب‌آهن–فولاد خوزستان و سایپا-استقلال خوزستان که نتیجه آن هیچ تاثیری در تعیین قهرمان یا تیم سقوط‌کننده و حتی کورس کسب سهمیه آسیا ندارد، 6 بازی دیگر لیگ با حساسیت بسیار زیادی دنبال می‌شود. بررسی این 6 مسابقه و تاثیر آن در جدول و سرنوشت لیگ به خوبی شما را متوجه میزان این حساسیت می‌کند؛ دیدارهایی که همزمان از ساعت 21:30 امشب آغاز خواهد شد.
سپیدرود-نساجی؛ رشتی‌ها در یک قدمی سقوط
نفت مسجدسلیمان تحت هیچ شرایطی سقوطش به لیگ یک در این هفته قطعی نخواهد شد. آنها امروز باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان بروند و اگر نتوانند برنده مسابقه شوند و سپیدرود در دیدار با نساجی مازندران در رشت به برتری برسد، جای این دو تیم در جدول عوض می‌شود. در شرایط کنونی نفت 21 و سپیدرود 20 امتیاز دارند و اگر سپیدرود در خانه به تیم مجید جلالی ببازد و مسجدسلیمانی‌ها بتوانند در تهران پیکان را شکست بدهند، به صورت رسمی سقوط سپیدرود به لیگ دسته اول قطعی خواهد شد و پرونده حساسیت جدال تیم‌های قعر جدول برای بقا بسته خواهد شد. نکته قابل تامل اینجاست که هر دو تیم در هفته آخر بازی‌های سختی دارند. سپیدرود در تهران باید با استقلال بازی کند و نفت در مسجدسلیمان میزبان ذوب‌آهن است. با این وجود شواهد و قرائن نشان می‌دهد که خطر سقوط برای سپیدرود بیشتر از نفت مسجد سلیمان است.
نفت آبادان-استقلال؛ 3 امتیاز و امید به لغزش پرسپولیس

فرهاد مجیدی درست است که به تازگی هدایت استقلال را برعهده گرفته، اما انتظار از او و تیمش بالاست. آنها امشب  در شرایطی در گرمای شدید آبادان باید به مصاف صنعت نفت بروند که به خاطر کورس تیم‌های بالای جدولی برای کسب سهمیه آسیایی نیاز مبرم به سه امتیاز دارند. از طرفی دیگر تیم مجیدی روی کاغذ برای قهرمان‌شدن در لیگ هم شانس دارد. اگر پرسپولیس نتواند مقابل ماشین‌سازی برنده شود و استقلال سه امتیاز بازی خارج از خانه خود را بگیرد، سرنوشت تعیین قهرمان به هفته آخر کشیده خواهد شد. استقلال هم در هفته آخر میزبان سپیدرود رشت است و امید آنها به قهرمانی بیشتر خواهد شد. در هر صورت فرهاد مجیدی که دو ستاره خارجی تیمش یعنی گادوین منشا و طارق همام را از تیمش اخراج کرده، خیلی خوب می‌داند که انتظار هواداران در بازی امشب پیروزی است. امتیاز از دست دادن استقلال طبیعتا روی کاغذ هم شانس قهرمانی آنها را به صفر خواهد رساند. این اتفاق در صورت شکست ماشین‌سازی توسط پرسپولیس هم رخ خواهد داد.
پرسپولیس-ماشین‌سازی؛ قهرمانی یا تعارف به رقبا؟

سرنوشت قهرمانی پرسپولیس به دست خودش است. آنها امروز در شرایطی مقابل ماشین‌سازی قرار خواهند گرفت که قطعا حریف یک بازی کاملا بسته را به نمایش خواهد گذاشت، تا از سرخپوشان امتیاز بگیرد. همه می‌دانند ماشین‌سازی تیم دوم زنوزی است و او و تبریزی‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند تیم برانکو برای سومین‌ سال متوالی قهرمان  شود.رضا مهاجری و شاگردانش تمام تلاش خود را می‌کنند که سه امتیاز بازی را به پرسپولیس ندهند. اتفاق جالب در آستانه این بازی مهم اما این بود که برانکو و باشگاه پرسپولیس روز گذشته به صراحت به خاطر برخی جریانات پشت پرده ابراز نگرانی و تاکید کردند اراده‌ای وجود دارد تا پرسپولیس قهرمان نشود. برانکو با این وجود تاکید کرد سرنوشت آنها به دست بازیکنان و هوادارانشان است و هر تلاشی می‌کنند تا ماشین‌سازی را در تهران شکست بدهند. پیروزی در این مسابقه در صورت امتیاز از دست دادن رقبا به معنای قطعی‌شدن قهرمانی‌ است. منتهی شاگردان برانکو در هفته آخر هم کار خیلی سختی در جم در بازی مقابل پارس‌جنوبی ندارند. با این حال باید با تمرکز کامل به مصاف ماشین‌سازی بروند و سه امتیاز را بگیرند. لغزش آنها در این مسابقه چیزی فراتر از فاجعه برایشان به ارمغان خواهد آورد، به‌ویژه اگر تیم برانکو در بازی امروز به ماشین‌سازی ببازد، آن وقت سپاهان با برتری مقابل پدیده به صدر جدول خواهد رسید و تمام معادلات تغییر خواهد کرد.
پدیده-سپاهان؛ پاس گل یحیی به پرسپولیس؟

پدیده شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌های لیگ‌برتر امشب در مشهد حساس‌ترین بازی این هفته را مقابل سپاهان برگزار خواهد کرد. شاگردان گل‌محمدی انگیزه زیادی برای کسب سهمیه آسیایی دارند و همین مسأله باعث جذابیت بیشتر مسابقه خواهد شد. آنها اخیرا استقلال را هم در خانه شکست دادند و راه قهرمانی پرسپولیس را هموارتر کردند و حالا باید مقابل دیگر تیم مدعی یعنی سپاهان که در رده دوم جدول قرار دارد، به میدان بروند. به این ترتیب گل‌محمدی می‌تواند امروز دومین لطف بزرگ خود به پرسپولیس را با امتیازگرفتن از سپاهان داشته باشد. این بازی درواقع روی سرنوشت تعیین قهرمان لیگ هم تاثیر دارد، چون باخت سپاهان یا تساوی این تیم مقابل پدیده در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی باعث می‌شود همین امشب قهرمانی سرخپوشان برای سومین فصل متوالی قطعی شود. تمام این حساسیت‌ها و شرایط دو تیم در جدول باعث شده همه چیز درباره این بازی غیرقابل پیش‌بینی باشد. منتهی با توجه به حضور سپاهان در کورس قهرمانی، استرس شاگردان امیر قلعه‌نویی برای این مسابقه بیشتر از حریف است.
تراکتورسازی-پارس جم؛‌ پرشورها دنبال آسیایی شدن
تراکتورسازی با نتایج ضعیفی که در هفته‌های گذشته گرفت، از کورس قهرمانی عقب افتاد و الان فقط این شانس را دارد که سهمیه آسیا را کسب کند، به همین دلیل آنها هم در بازی حساس خود مقابل پارس جنوبی‌جم که با مشکلات مالی بسیار زیادی در این فصل رو‌به‌رو شده، محکوم به کسب سه امتیاز هستند. زنوزی تمهیدات لازم برای حضور پرشور هواداران در استادیوم را با فروش بلیت با نازل‌ترین قیمت ممکن اندیشیده و باید دید آنها در آخرین بازی خانگی این فصل خود می‌توانند با به دست آوردن سه امتیاز به کسب سهمیه امیدوارتر شوند یا خیر. البته آنها باید امیدوار به امتیاز از دست دادن چهار تیم بالای جدول هم باشند. این بازی البته در سرنوشت پارس‌جنوبی جم در جدول لیگ تاثیر زیادی ندارد، چون آنها نه شانس کسب سهمیه دارند و نه سقوط خواهند کرد. پارسی‌ها هفته آخر در جم میزبان پرسپولیس هستند.


تعداد بازدید :  181