شماره ۱۶۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
زنبیل

شروط خرید مسکن مهر با وام
ایلنا| مدیر امور اعتباری بانک مسکن شروط استفاده از تسهیلات صندوق یکم برای خرید واحدهای مسکن ‌مهر را اعلام کرد و گفت: «متقاضیانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم در کلانشهرها ثبت‌نام کرده‌اند و متقاضی خرید واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید هستند، پس از تطبیق سقف تسهیلات خود با سقف تسهیلات پرداختی در شهرهای جدید باید برای اخذ تسهیلات خود اقدام کنند.» محمدحسن علمداری در ادامه افزود:  «متقاضیانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام و موعد اخذ تسهیلات آنها فرا رسیده، می‌توانند معادل ۱۶۰‌میلیون تومان وام بگیرند که بالاترین سقف تسهیلات خرید مسکن در شرایط فعلی محسوب می‌شود. سقف تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن برای متقاضیان انفرادی(مجرد) نیز در شهر تهران ۸۰‌میلیون تومان است که بالاترین سقف تسهیلات انفرادی خرید مسکن درحال حاضر است.»

واریز ‌هزارمیلیارد تومان سود سهام عدالت
مهر| مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد ‌سال مالی ۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به ارزش یک‌هزار‌میلیارد تومان برای ۱۱‌میلیون نفر از مشمولان، از امروز به حساب ۲۹ بانک و موسسه مالی واریز و این بانک‌ها و موسسات به مرور واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان را انجام خواهند داد. این افراد شامل «کارکنان و شاغلین دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های آنها» و همچنین «بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی» است. همچنین مشمولان دیگر گروه‌های سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت قبلا وارد کرده اما تاکنون در طی چند مرحله قبل سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند نیز، همزمان با مشمولان این دوره سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

۵۵دلار‌ برای یک‌ساعت پرواز
فارس| دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که قیمت تمام‌شده یک‌ساعت صندلی پرواز در ایران ۴۵ تا ۵۵دلار است، گفت: «با توجه به آمار کاهش سفرهای هوایی داخلی و خارجی، به نظر می‌رسد حمل‌ونقل هوایی از سبد خانوار حذف شده است.» مقصود اسعدی‌سامانی با بیان این‌که سفرهای هوایی در ‌سال 97 میزان 16‌درصد نسبت به ‌سال 96 کاهش داشته، گفت: «دلیل کاهش سفرهای هوایی شرایط نامناسب اقتصادی مردم است و مشخص است که حمل‌ونقل هوایی از سبد خانوار حذف شده است. از سوی دیگر کاهش و قطع برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به ایران نیز در کاهش این آمار پروازی موثر بوده است. درحال حاضر قیمت تمام‌شده یک‌ساعت صندلی پرواز در ایران بین ۴۵ تا ۵۵دلار بسته به‌ موارد مختلف متفاوت است، اما اقبال مشتری و تقاضا در این موضوع تأثیر دارد.»


تعداد بازدید :  376