شماره ۱۶۹۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
کلاهبردار به دختر ساده‌دل: BMWات را برایت اجاره می‌دهم

شهروند| پسر جوان با شگردهای مختلف در تهران و شهرهای دیگر، دست به سرقت خودرو می‌زد. او با خودروی BMV سرقتی، دختر جوان را به بهانه ازدواج فریب داد و از او و خانواده‌اش دو خودرو دزدید. این پسر درحالی از سوی کارآگاهان پلیس پایتخت دستگیر شده که 30 مالباخته در پرونده‌اش وجود دارد.
دهم فروردین ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت یک خودرو BMW  از کلانتری ۱۲۷ نارمک در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ۲۳ در خیابان کرمان با خودرو درحال تردد بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین، درحالی‌که کلاه‌ایمنی بر سر داشتند، مرا متوقف کردند. یکی از آنها با تهدید چاقو مرا از خودرو پیاده کرد و خودروی BMW  مرا به ارزش تقریبی ۴۰۰‌میلیون تومان سرقت کرد. نفر دوم نیز با موتورسیکلت از محل متواری شد.»مالباخته در ادامه‌ به اختلاف مالی‌اش با فردی به نام فرزاد اشاره کرد و دراین‌باره گفت: «چند وقت پیش با فرزاد آشنا شدم. او ادعا می‌کرد که دفتر خرید و فروش خودرو در منطقه جردن دارد. بعد از آشنایی، چندین نوبت به دفتر کار فرزاد در طبقه هشتم یک مجتمع تجاری در منطقه جردن رفتم، تا این‌که یک روز فرزاد پیشنهاد داد حاضر است خودروی BMW مرا برای استفاده به‌عنوان ماشین عروس اجاره کند. در ابتدا من هم این پیشنهاد را قبول کردم. چند روز نخست فرزاد اجاره خودرو را بدون هیچ‌گونه مشکلی و به صورت روزانه پرداخت کرد، اما پس از چند روز دیگر پولی پرداخت نکرد، برای همین با پیگیری‌های فراوان خودرو را از او پس گرفتم. پس از آن فرزاد طی تماس‌های تلفنی ادعا کرد پول‌های پرداختی را برای خرید خودرو پرداخت کرده و مدعی مالکیت خودرو بود، اما پس از آن دیگر تماسی با من نداشت. من هم دیگر هیچ خبری از او نداشتم، تا این‌که موضوع سرقت BMW  پیش آمد.»یکی دیگر از شاکیان این پرونده خانم جوانی بود که با مراجعه به پایگاه  چهارم پلیس آگاهی گفت حدود دو ماه پیش و درحالی‌که فرزاد با یک خودروی BMW در منطقه جردن در تردد بوده، آشنا شده که پس از مدتی فرزاد به او پیشنهاد ازدواج داده و با این پیشنهاد اعتماد او و خانواده‌اش را جلب کرده است.این دختر جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «طی مدتی که با فرزاد بودم، وی خودش را به‌عنوان نمایشگاهدار خودرو معرفی می‌کرد و ظاهر آراسته و خودرو‌های مدل بالایی که زیر پایش به گونه‌ای بود که به هیچ عنوان به صحبت‌هایش شک نمی‌کردم، تا این‌که به من پیشنهاد ازدواج داد و به این ترفند و حیله اعتماد مرا جلب کرد. او پیشنهاد داد که حاضر است خودروی ۲۰۶ من و سمند یکی از اعضای خانواده‌ام را با یک هیوندا سانتافه تعویض کند و ما نیز بلافاصله پیشنهاد او را قبول کردیم، چون به هیچ عنوان فکر نمی‌کردیم که فرزاد یک کلاهبردار باشد. دقیقا چند روز پس از آن‌که خودرو‌ها را به فرزاد تحویل دادیم، گوشی تلفن همراه فرزاد خاموش شد و زمانی که به دفتر کارش مراجعه کردم، متوجه شدم که از آن‌جا نیز رفته است.»کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی سوابق فرزاد اطلاع پیدا کردند که او یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه زورگیری خودرو است، اقدامات ویژه پلیسی برای دستگیری فرزاد در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، تا نهایتا محل تردد فرزاد در منطقه تجریش شناسایی شد. او روز سه‌شنبه هفته گذشته درحالی‌که سوار بر یک خودروی BMW مدل ۵۳۰ بود، شناسایی و دستگیر شد. بررسی خودروی BMW نشان داد که خودروی مذکور سرقتی و دارای دستور توقیف است.
فرزاد پس از دستگیری به ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفی یکی از دوستانش به‌عنوان همدستش در زمان زورگیری خودروها گفت: «خودروی BMW سرقت شده در خیابان کرمان را به شهرستان شیروان منتقل کردیم.»
بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی انجام شد و کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهرستان شیروان اعزام شدند و ضمن دستگیری همدست فرزاد به نام امیر متولد ۱۳۷۳، خودروی BMW سرقت‌شده نیز کشف و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 


تعداد بازدید :  329