شماره ۱۶۹۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
از این فرهاد کُش فریاد!
درباره مهمترین گل سوخته فصل، پرسپولیس نبر یحیای با معرفت حمله به عراقچی و دیگر خواندنی‌های اواخر لیگ

شهروند| هفته بیست‌ونهم لیگ برتر هم به پایان رسید و نه‌تنها تکلیف قهرمانی و تیم سقوط‌کننده مشخص نشد، بلکه تنها چیزی که باقی ماند، جنجال و درگیری بود. بحرانی که تا روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت تا به بازی‌های هفته آخر مسابقات برسیم.

این پرسپولیس بِبر نیست

پرسپولیس با این‌که شانس اصلی قهرمانی لیگ است، اما اقتدار سال‌های اخیر خود را نداشته و به لطف لغزش پیاپی و امتیاز ازدست‌دادن‌های رقیبان در صدر جدول باقی ماند. تیم برانکو در آسیا حذف شد و در چهار مسابقه اخیر لیگ مقابل حریفان مساوی کرده و برنده نشده است. این اتفاق می‌توانست برای آنها فاجعه رقم بزند اما نتایج سایر تیم‌های مدعی باعث شد تیم برانکو صدرنشین باقی بماند و سرنوشتش برای قهرمان‌شدن در دستان خودش باشد. حالا سرخپوشان باید در هفته آخر در جم به مصاف پارس‌جنوبی بروند و برای تثبیت قهرمانی فقط باید نبازند. کاری که با توجه به عدم آمادگی تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس با افت محسوسی که داشته‌اند و همچنین انگیزه تیم حریف آسان نخواهد بود و قطعا تیم برانکو در جم کار سختی در پیش خواهد داشت، البته این افت پرسپولیس از چشم هواداران تیم هم پنهان نمانده و انتقادهایی نسبت به بازیکنان مطرح کرده‌اند.
تکلیف سقوط‌کننده مشخص نیست
اتفاق مهم دیگر هفته بیست‌ونهم این بود که تکلیف تیم دیگری که باید به لیگ یک سقوط کند، مشخص نشد. سپیدرود که در خانه با نتیجه 3 بر یک به نساجی مازندران باخت، شانس آورد که نفت مسجدسلیمان در تهران با پیکان مساوی کرد. به این ترتیب در هفته آخر تکلیف تیم سقوط‌کننده مشخص خواهد شد. سپیدرود در تهران با استقلال یک بازی بسیار سخت دارد و نفت در مسجد سلیمان با ذوب‌آهن بازی می‌کند. این دو تیم 2 امتیاز هم در جدول با هم اختلاف دارند. با این حال به نظر می‌رسد که نفت شانس بیشتری برای بقا در لیگ نسبت به سپیدرود دارد.
پایان رویای قهرمانی استقلال

استقلال می‌توانست در روزی که پرسپولیس در خانه مقابل ماشین‌سازی متوقف شد، با شکست‌دادن صنعت نفت در آبادان به دو امتیازی حریف سنتی خود برسد و برای قهرمانی در هفته آخر شانس زیادی داشته باشد. آنها در هفته آخر با سپیدرود بازی دارند و درصورتی که پرسپولیس در مقابل پارس جم برنده نمی‌شد و آنها سپیدرود را شکست می‌دادند، قهرمانی لیگ به آنها می‌رسید. منتهی با تصمیم جنجالی و بحث‌برانگیز داور مسابقه در مردود اعلام‌کردن گل استقلال بازی صنعت نفت مساوی شد و تیم فرهاد مجیدی به صورت رسمی شانس قهرمانی را از دست داد و حالا فقط به فکر کسب سهمیه آسیایی باشد که برای رسیدن به آن تنها به یک امتیاز نیاز دارند.
تراکتور از بین 4 تیم پنجم شد!
تراکتورسازی با تساوی مقابل پارس‌جنوبی جم در بازی ‌ای که حتی مستحق شکست بود، در تبریز متوقف شد و به رتبه پنجم جدول سقوط کرد. آنها بعد از جاماندن از کورس قهرمانی، حالا کمترین شانس را در بین تیم‌های بالای جدول برای آسیایی‌شدن دارند. اتفاقی که باعث شد هواداران تبریزی در پایان بازی با پارس، به شدیدترین شکل ممکن علیه لینکز و بازیکنان تراکتور شعار بدهند. پرشورها در هفته آخر در اهواز باید با فولاد خوزستان بازی سختی را انجام بدهند. از طرفی دیگر امیدشان یک‌بار دیگر به تیم دوم محمدرضا زنوزی ماشین‌سازی است که در تبریز بتوانند پدیده را متوقف کند. قطعا سهمیه‌نگرفتن فجایع این تیم خصوصی‌شده با این‌همه هزینه‌ای که انجام شده را تکمیل خواهد کرد.
داوری‌ها؛ نور علی نور

اشتباهات تاثیرگذار در هفته بیست‌ونهم روی سرنوشت کورس قهرمانی تأثیر مستقیم گذاشت. در بازی استقلال و صنعت نفت آبادان که گل سالم آبی‌پوشان از نظر بسیاری از کارشناسان مردود اعلام شد. در بازی سپاهان و پدیده هم پنالتی که برای پدیده گرفته شد، با تصمیم اشتباه داور با تشخیص خطا روی مهاجم این تیم بود. به همین ترتیب عوامل باشگاه‌های رقیب پرسپولیس و هواداران سایر تیم‌ها بحث توطئه برای قهرمانی پرسپولیس را در فضای مجازی راه انداخته‌اند و التهاب در فوتبال ایران را با مطرح‌کردن بحث فوتبال ناپاک به اوج رسانده‌اند. علی خطیر، معاون باشگاه استقلال به شدید‌ترین شکل ممکن با داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری در یک برنامه رادیویی درگیری لفظی داشت. هواداران سپاهان و پرسپولیس از داور بازی تیم‌هایشان رضایت نداشتند. طبیعتا در چنین فضایی انتقادها از فدراسیون به خاطر خلف وعده درآوردن سیستم VAR در فوتبال ایران هم دوباره شروع شده است.


تعداد بازدید :  190